Kalendar školske godine 2023./2024.
Nastavna godina počinje 4. 9. 2023. godine, a završava 21. 6. 2024 godine.
Jesenski praznici - 30. 10 - 1. 11. 2023., nastava počinje 2. 11. 2023. godine.
Prvi dio zimskih praznika - 27. 12. 2023. - 5. 1. 2024., nastava počinje 8. 1. 2024. godine.
Drugi dio zimskih praznika - 19. 2. - 23. 2. 2024. godine, nastava počinje 26. 2. 2024. godine
Proljetni praznici - 28. 3. 2024. - 5. 4. 2024. godine, nastava počinje 8. travnja 2024. godine
Ljetni praznici počinju 24. lipnja 2024. godine
2023.
Prema planu Ministarstva, u ljetnom roku prijave u sustav srednje.e-upisi.hr započet će 29. svibnja, a glavni dio upisa, prijava obrazovnih programa, provodit će se od 28. lipnja do 7. srpnja. S time da će prijava programa koji traže prijemni završiti 2. srpnja. Konačne ljestvice poretka u ljetnom roku bit će objavljene 10. srpnja, a od tog dana pa do 13. srpnja u škole se dostavlja upisnica i, ako to program traži, liječničke potvrde. Sredinom srpnja bit će objavljen okvirni broj upisnih mjesta za jesenski rok.
Uz pomoć našeg Kalkulatora bodova saznajte koliko bodova prilikom upisa možete očekivati. Na profilu svake srednje škole možete izračunati bodove koji su vam potrebni za upis baš te škole. Ovim kalkulatorom možete izračunati koliko ćete bodova imati na temelju ocjena iz osnovne škole.
U prostoru školske knjižnice, 7. listopada 2013., pedagoginja naše škole Aleksandra Đurđević učiteljima razredne i predmetne nastave održala je predavanje i provela radionicu o medijaciji.
Što je medijacija?Medijacija je komunikacijski proces kojim neutralna osoba pruža podršku osobama koje se nalaze u sukobu, s ciljem postizanja razrješenja tog sukoba prihvatljivog za obje strane. Medijatori i medijatorice su osobe koje imaju znanja, vještine i motivaciju pružati podršku sukobljenim stranama, zadržati neutralnost i širinu viđenja situacije te ohrabriti druge da zastupaju sebe i saslušaju drugu stranu. Pomažu stranama u sukobu da postignu rješenje u kojem će se svi osjećati kao pobjednici, odnosno s kojim se nitko neće osjećati oštećeno. Medijacija nije završni rezultat, ona je proces. Usmjerena je na na buduće odnose između strana u sukobu te želi odgovoriti na pitanja poput: „Kako će strane u sukobu živjeti ili raditi zajedno u budućnosti?“
Medijacija - posredovanje u konfliktima
Važno je da konflikte pokušavaju izgladiti učenici sami, a ne nastavnici. Pri tome se konfliktu pristupa što je moguće brže nakon njegova nastanka, tijekom odmora između satova ili na sljedećem satu. Inicijatorima prevladavanja konflikta bitno je da se "postigne pomirenje između sukobljenih strana i da im se omogući novi početak". |
|
Tipično konfliktno i alternativno ponašanje
Metode pritiska |
Alternativne metode |
Napadam drugu osobu. |
Bavim se problemom. |
Pregovore smatram natjecanjem. |
Pregovore smatram putem prema zajedničkom pronalasku rješenja. |
Čvrsto stojim na nekoj od ranijih polaznih točaka. |
Otvoren sam za nove argumente. |
Imam svoje čvrsto stajalište. |
Pokušavam shvatiti i interese druge strane. |
Ograničavam se na opcije "ili-ili". |
Predlažem mnogo opcija. |
Pokušavam slomiti volju drugih. |
Pokušavam druge uvjeriti argumentima. |
Druge stavljam pod pritisak i oduzimam im mogućnosti izbjegavanja odgovora. |
Nudim mogućnost usklađivanja. |
Razine prevladavanja konflikata u školi
[Karin Jefferys-Duden: Streit schlichten lernen. In: Pädagogik, 7-8/99, S. 53 f.] |
|
Medijacija je izrazito djelotvoran način rješavanja sukoba, primijenjiv na svim razinama od vrtića, obrazovnih i ustanova socijalne skrbi, preko tvrtki, javne uprave pa do sudova gdje su postupci rješeni medijacijom brži i jeftiniji.
Medijacija je dobrovoljan proces, osmišljen tako da ne bude prijetnja sudionicima i poštuje njihove potrebe i integritet. Medijatori pomažu stranama u sukobu da postignu rješenje u kojem će se svi osjećati kao pobjednici, odnosno s kojim se nitko neće osjećati oštećeno.
Snaga medijacije je u tome da strane u sukobu prime potrebnu pomoć u svojim pregovorima na obostrano zadovoljstvo.
Trening je najkorisniji zbog vještina koje se stječu i koje se mogu vrlo brzo primijeniti, s posebnim naglaskom na etičke vrijednosti i principe poput nepristranosti, povjerljivosti i sl.
Provedbom ovog programa u školama sudionici će:
Ujedno primjenom ovih vještina u radu direktno se utječe na razvoj komunikacijskih vještina djece i mladih s kojima se radi te promiče međusobnu toleranciju, razumijevanje i nenasilan pristup sukobima.
''Svatko se može naljutiti – to je lako.
Ali naljutiti se na pravu osobu, do ispravnog stupnja, u pravi trenutak, zbog ispravnog razloga i na ispravan način – to nije lako.''
Aristotel
Što je asertivnost?
Asertivnost je vještina koja omogućuje da se izborimo za svoja prava, osiguravajući da se naše mišljenje i osjećaji uzmu u obzir, a pri tom se ne narušavaju prava drugih.
Osnovni elementi asertivnog ponašanja
• Jasno izražavanje ponašanja koje nas smeta
• Objašnjavanje razloga zbog kojih nas to ponašanje smeta (izražavanje vlastitog mišljenja, osjećaja i/ili posljedica tog ponašanja)
• Jasno izražavanje našeg zahtjeva
Asertivnost uključuje
• Izražavanje vlastitog mišljenja
• Izražavanje vlastitih osjećaja
• Naglašavanje posljedica neželjenog ponašanja (ako se ponašanje nastavi tada ...)
• Izražavanje razumijevanja za drugu osobu (razumijem da ... ALI ja ...)
• Ponavljanje jasnog zahtjeva
Korisne asertivne tehnike
"Pokvarena ploča”
Vrlo korisna tehnika kada je naš zahtjev jasan i kratak. Sastoji se u tome da kao “pokvarena ploča” ponavljamo zahtjev.
Odbijanje tuđeg zahtjeva
Kada želimo odbiti neki zahtjev u tome treba biti odlučan. Dovoljno je reći ne, objasniti svoje razloge (vrlo kratko) i zatim ponovljati odlučno – Ne.
“Ja-poruke”
Ja-poruke su takve poruke u kojima govorimo o vlastitom stanju. “Ja sam ... tužna, nesretna, ljuta kada ti radiš ...”
Loši obrasci komuniciranja su npr. uopćavanje (Ti nikada...) ili poruke o neadekvatnosti osobe (Ti nisi normalna ...).
Moja asertivna prava:
Imam pravo:
• Poštovati sebe (ono što jesam, ono što radim)
• Prepoznati svoje individualne potrebe
• Izreći jasnu “ja-poruku”
• Dozvoliti sebi pogreške
• Promijeniti mišljenje
• Tražiti “vrijeme za razmišljanje”
• Dozvoliti si uživanje u vlastitom uspjehu
• Tražiti ono što želim
• Prepoznati da nisam odgovrna/an za ponašanje drugih odraslih ljudi
• Poštovati druge ljude (i njihova asertivna prava)
U srijedu, 9. travnja 2013., predjednik Republike Hrvatske dr. Ivo josipović posjetio je našu školu i Općinu Jakovlje. U sklopu svog posjeta održao je radni sastanak s načelnicom općine Snježanom Bužinec i članovima općinskog vijeća, a u našoj školi razgledao je prigodnu izložbu povodom 110-te godišnjice osnivanja škole u Jakovlju i 40-te godišnjice osnutka obrazovne ustanove OŠ Jakovlje te prisustvovao predstavljanju brošure o povijesti naselja Jakovlje u srednjem vijeku.
U ugodnom druženju s ravnateljicom, učenicima i učiteljima u prostoru školske knjižnice, predsjednik je pažljivo i strpljivo odgovarao na postavljena pitanja naših učenika. Na samom kraju posjeta u predvorju škole pozdravio je učenike i ukratko s njima porazgovarao.
Prepoznajući potrebe korisnika iz sustava školstva vezane uz informiranje i edukaciju o kvalitetnoj i svrsishodnoj primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u svom radu, CARNet je pokrenuo novi projekt pod nazivom Informacijsko-komunikacijska tehnologija u obrazovanju – ICT Edu. Projekt se odvija u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa i Agencijom za odgoj i obrazovanje.
Cilj je projekta upoznati sve učitelje, nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj s brojnim sadržajima i uslugama koje im pruža MZOŠ i CARNet, te ih o nekim sadržajima detaljnije educirati. Kako je ciljana skupina prilično brojna (oko 51 000 učitelja i nastavnika), projekt je pažljivo osmišljen vodeći brigu o dosadašnjoj mreži na kojoj se temelji njihova edukacija.
Projekt se odvija u nekoliko faza s kojima se planira obuhvatiti cijela ciljana skupina. U prvoj fazi završeno je upoznavanje svih predmetnih savjetnika i viših savjetnika AZOO, kao nositelja sustavne edukacije učitelja i nastavnika, s temama i sadržajima s kojima već jesu ili će biti upoznati učitelji i nastavnici. U sljedećoj fazi projekta, preko edukacije županijskih koordinatora edukatora, održana je edukacija edukatora, nakon koje je uslijedila edukacija učitelja i nastavnika u njihovim školama kroz sadržaje Modula 1. Iz predočenoga se jasno vidi da je u ovaj projekt uključeno dosta subjekata iz našeg obrazovnog sustava, od savjetnika, preko edukatora i ravnatelja, učitelja i nastavnika u školama. Iako je prvotno bila planirana edukacija ciljne skupine na razini županijskih stručnih vijeća, nositelji projekta sa suradnicima iz MZOŠ-a i AZOO odlučili su da se edukacija provodi na razini škola. Ta je odluka donešena prvenstveno zbog osiguravanja sudjelovanja što većeg broja odgojno-obrazovnih djelatnika (uključeni i nastavnici strukovnih predmeta), te zbog smanjivanja izdataka za putne troškove dolaska nastavnika u sjedišta županijskih stručnih vijeća.
Sadržaji koji su bili obuhvaćeni u prvom ciklusu - Modulu 1 su:
Sadržaji Modula 2, trenutno u izradi su:
Planirani termin završetka provedbe svih faza ovog projekta je lipanj 2012. godine, do kada bi trebala završiti dva planirana ciklusa edukacije učitelja i nastavnika.
« Listopad 2019 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
korisni linkovi |
• mzos |
• wikipedija |
• dhmz |
• azoo |
• hzz |
• maps.google |
• državna matura |
• knjižnice grada Zagr... |
• carnet |
• muzeji |
• Općina Jakovlje |
• NCVVO |
Dnevne novine |
Obrazovni portali |
• CARNet |
• Portal za škole |
• Eduvizija |
• Hrvatska zajednica t... |
• e-škola |
• Hrvatski savez infor... |
• Radio on demand-CARNet |