preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Zrnca mudrosti

"Svi smo mi djeca. Jedina razlika je u našim igračkama." (Ayrton Senna)


"Samo se srcem dobro vidi. Bitno je očima nevidljivo." (Antoine De Saint-Exupery, Mali princ)


Dan što ga čovjek posveti drugome nije nipošto gubitak već dobitak. Dani u kojima ne učinimo ništa za druge, već samo za se, to su izgubljeni dani. (Bl.Ivan Mertz)


 "Tko je toliko mudar da bi mogao sve potpuno znati?" (Toma Kempinski)


 

"Učim svakog dana da bi sutradan mogao poučavati." (Émile Faguet)


"Pametni ljudi dopuštaju svojoj djeci da ponekad i pogriješe."(Mahmatma Gandhi)


Tadijanović: Dijete je najbolji kalendar: kad pođe u školu, za sedam godina si stariji; kad ono postane čovjek, mlad čovjek, ti to više nisi; kad stvori nov život, tvoj je gotovo na izmaku.


 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 6. 2022.

Ukupno: 187746
Ovaj mjesec: 4939
Ovaj tjedan: 1015
Danas: 43
 
EDUTORIJ /e-skole
Programiranje - Python
 
Informatika, 5. razred osnovne škole
Rb. radnog tjedna Naziv teme/videolekcije Poveznica na videolekciju
1. Ponavljanje  
2. Ponavljanje  
3. Ponavljanje  
4. Uvod u Office 365 https://youtu.be/FdjpnjkCRx0
5. Office365 alati  https://youtu.be/GNsajsVk7XQ
6. Elektronička pošta   https://youtu.be/b6J2oxqoP-Y
7. Sigurnost i privatnost na Internetu https://youtu.be/5NqUEvTou6Q
8. Pretraživanje interneta – u potrazi za informacijama https://youtu.be/B-J_sY-abmY
9. MS Word – upoznavanje s programom https://youtu.be/BXczaoyi4KA
10. Uređivanje odlomka i rad sa slikama  https://youtu.be/pgJzMAWck9c
11. Izrada i oblikovanje vlastitog digitalnog teksta (provjera znanja) https://youtu.be/Xz8QirSuTTI
12. Upoznavanje alata za izradu prezentacije i osnovno oblikovanje prezentacije (PowerPoint)
https://youtu.be/JtEa0ntqpLk
13. Grafički elementi u prezentaciji  https://youtu.be/zokg7lVhppk
14. Uređivanje prezentacije i animacijski učinci   https://youtu.be/82SIrjc3qiM
15. Predstavi se i prezentiraj  https://youtu.be/YynNWG3WO1c
16. Učim jezik računala   https://youtu.be/QkCYeoL2hLw
17. Igre jezikom računala https://youtu.be/0HjcQnOIZyY
18. Znam kodirati https://youtu.be/9G8OWCoB_n0
19. Spremnici računala https://youtu.be/o8uhBAqXGzk
20. Operativni sustav https://youtu.be/GF2xNOyS-LU
21. Mape i datoteke https://youtu.be/EbHm_Rc4UNY
22.
Znam li što je elektronički i električni otpad
Što kad uređaj postane otpad

https://youtu.be/txThKTHuolg
23. Obojimo svijet (Bojanje 3D) https://youtu.be/1JVQ2HDkbxk
24. Izrada digitalne čestitke https://youtu.be/041cs-WL6OA
25. Računalno razmišljanje putem algoritma (primjeri iz svakodnevnog života) https://youtu.be/whDI07nshwY
26. Omotnice – varijable https://youtu.be/1o4j8yFGB2M
27. Python mi priča – moj prvi program https://youtu.be/C5i5DAC93LY
28. Svaki program mogu pojednostavniti https://youtu.be/lukJjyNyUhE
29. Korištenje petlji u Pythonu https://youtu.be/vl2wHo4hH58
30. Kornjačina grafika u Pythonu ½ https://youtu.be/gnsOCu-Wk4g
31. Kornjačina grafika u Pythonu 2/2 https://youtu.be/zrQCYRjE-Rg
32. Rješavanje problema u Pythonu https://youtu.be/HHXpWCVCYQY
33. Crtežom do rješenja https://youtu.be/vbIxWLLnEQQ
34. Potraga za informacijama  https://youtu.be/pHK8dwoj9uI
35. Google Doodle https://youtu.be/54FzWDTKv4w
36. Izrada digitalnog postera – Što smo sve naučili kroz ovu školsku godinu? https://youtu.be/1Lx20YPBDe0
Ponavljanje, vježbe

IZLAZNA KARTICA (vrednovanje kao učenje)

LJESTVICA PROCJENE (vrednovanje za učenje)


POSKOK (Metodička prilagodba Pythona, SysPrint)

UNUTRAŠNJOST RAČUNALA (LearningApps.org)

OPERACIJSKI SUSTAV (DOS EDUTORIJ)

PROGRAMIRANJE, VJEŽBE, IGRE, KVIZOVI
VJEŽBA : Otkrij što datoteka krije u sebi? Preuzmi listić!
OSNOVE RAČUNALA - online kviz za vježbanje.
JEZIK RAČUNALA, KODIRANJE ZNAKOVA (vježbe sysprint.hr)
BINARNI BROJEVI (TEME na engleskom jeziku)
ELEKTRONIČKA POŠTA (prezentacija)

NAZIV 

OPIS 

https://www.typing.com/

 

NAJBRŽI PRST

Visit the Typing Test and try!

...i još deset online alata za poboljšanje brzine tipkanja.

Nauči brzo tipkati . Lekcije za učenje tipkanja 

Naučimo brzo pretvaranje binarnih brojeva u dekadske 

Stranica za uvodno učenje programiranja 

StarLogo TNG je programsko okruženje  koje omogućuje stvaranje 3D igara i simulacija za razumijevanje složenih sustava 


Tjedan programiranja/Sat kodiranja 

U sklopu tjedna programiranja/sata kodiranja učenici će na stranicama Code.org upoznati Annu i Elsu ili Stivea i Alexa i  te početi programirati s njima. Najuspješniji će na kraju dobiti certifikate. 

Obratiti pozornost da se svaki kod može otvoriti i u JavaScriptu. 


Oblici vrednovanja 
Vrednovanje za učenje: 

  • *sustavno praćenje  aktivnosti učenika i davanje povratu informacije o napretku 

  • *E-portfolio 

  •  *KWL tablica i digitalni dnevnik učenja (učenici će nadopunjavati tijekom cijele školske godine) 

Vrednovanje kao učenje: 

  • *samovrednovanje - online kviz kako bi i sami procijenili koliko su napredovali 

  • *listić sa samoprocjenu (umjesto listića, učitelj/ica može napraviti obrazac u alatu Office365 Forms - Microsoft Forms  

https://www.tes.com/lessons (kviz na računalu)

 

ALATI ZA PROGRAMIRANJE

 

Aplikacije za učenje programiranja:  
Vizualno okruženje za programiranje - Blockly i Blocks 
  • U vizualnom okruženju za programiranje učenici će:  
  • Slijedeći vodič za kornjačinu grafiku crtati geometrijske likove  
  • Primjenom osnovnih naredbi za pomicanje i zaokretanje olovke crtati različite crteže u grafičkom zaslonu  
  • Uočiti i ispraviti eventualnu pogrešku pri crtanju zadanog crteža  
  • Slijedeći vodič za kretanje labirintom koristiti naredbe za kretanje, zakretanje te ponavljanje  
  • Slične zadatke mogu učenici individualno ili timski rješavati i u okruženju Blocks za programiranje Micro:bitova 
Python

Programski jezik Python 

 

 

Programski paket Poskok sastoji se od 8 metodički prilagođenih online aplikacija koje olakšavaju poučavanje i učenje osnova programskog jezika Python:

  • Poskok 1 – zadavanje kornjačinih naredbi bez pisanja. Slično kao Korni, samo za Python.
  • Poskok 2 – pojedinačno izvođenje naredbi, kao u Python IDLE sučelju.
  • Poskok 3 – zadavanje naredbi pomoću izbornika naredbi.
  • Poskok 4 – pisanje osnovnih naredbi u naredbenom retku.
  • Poskok 5 – zadavanje naredbe IF pomoću izbornika naredbi.
  • Poskok 6 – pisanje naredbe IF za grananje dijela programa.
  • Poskok 7 – pisanje naredbe FOR za ponavljanje dijela programa
  • Poskok 8 – pisanje naredbe WHILE za ponavljanje dijela programa.

U početnim aplikacijama ne zahtijeva se poznavanje Pythonove sintakse. Sučelje je tako koncipiramo da od korisnika traži samo imenovanje varijabli i upis njihovih vrijednosti, a aplikacija sama generira programski kôd.

 


Kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje koncepta varijable i pridruživanje vrijednosti istoj, u okviru Varijable prikazuju se trenutačne vrijednosti varijabli te njihova vrsta (string ili broj).

Metodički postupno uvodi se pisanje/uređivanje  programskog koda u editoru naredbi. Posebno razvijen sustav pomoći na hrvatskom jeziku olakšava razumijevanje učinjenih pogrešaka i upućuje na njihov uzrok. Primjerice, za pogrešno napisan kôd:
   a = int(input('zbroj = ')
generira poruku o pogrešci:
   Nedostaje zatvorena zagrada funkcije int

Zadane naredbe moguće je izvršiti odjednom ili postupno, korak po korak. Potonji način omogućava bolji uvid u tijek izvođenja programa i razumijevanje njegova rada.

Automatsko iscrtavanje dijagrama toka i isticanje trenutačnog naredbenog bloka olakšava praćenje slijeda izvođenja programa, što je posebice korisno kod složenih naredbi odlučivanja i programskih petlji.

https://e.udzbenik.hr/priPy/

Zadaci za vježbu - preuzmi (PDF  ili  Word)

DODATAK:

Python 2 vs. Python 3 – osnovne razlike

Naredba za ispis:
Python 2: print ‘Ovo je neki tekst’
Python 3: print (‘Ovo je neki tekst’)

Cjelobrojno dijeljenje i ostatak:
Python 2: print 3/2 ———–> 1
Python 2: print 3//2 ———-> 1
Python 2: print 3/2.0 ———> 1.5
Python 2: print 3//2.0 ——–> 1.0

Python 3: print (3/2) ———> 1.5
Python 3: print (3//2) ——–> 1
Python 3: print (3/2.0) ——-> 1.5
Python 3: print (3//2.0) ——> 1.0

Unos podataka:
Python 2:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
int‘>

>>> my_input = raw_input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
type(my_input)
str‘>

 

Python 3:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
str‘>

Tko je brži?

def test_while():
i = 0
while i < 20000:
i += 1
return

print(‘Python’, python_version())
%timeit test_while()

Python 3.4.1
100 loops, best of 3: 2.68 ms per loop

print ‘Python’, python_version()
%timeit test_while()

https://pyskola.wordpress.com/radovi-ucenika/​ (Osnovna škola August Šenoa, Osijek, svakako može pomoći)

Upoznajmo naredbe/blokove  – Microbit  

 

IZVORI I ALATI

 

Micro:bit i matematika 

 

Yammer

Coggle  - izrada mentalne mape 

PosterMyWall

Quizizz - izrada kviza

Kahoot  - izrada kviza

Poplet  - izrada mentalne mape 

Teams 

 Puzzle  

Vježbe i zadatci za samostalan rad
LOGO 

Niz kvadrata (rješenje) 

Kvadrat s dvije boje (rješenje)

Radni listić 

Listić za vježbu

Savjet: Kad program napišete možete mijenjati veličinu, debljinu i boju kvadrata, možete ga rotirati u cvijet, naredbe nove ubaciti. Budite kreativni, zabavite se!

MAPE I DATOTEKE
  • VJEŽBA: stvaranje mape i nekoliko podmapa prema prijedlogu (nastalu datoteku možeš pisati i u wordu), odgovori na pitanja ispod slike
WORD:
VJEŽBE - WORD (preuzmi dokument na svoje računalo i oblikuj tekst)
BOJANJE:

 

MINECTAFT - EDUCATION!!!!!!

Dragi učenici, 

Drago mi je da Vas mogu obavijestiti da je, temeljem Ugovora Ministarstva znanosti i obrazovanja i tvrtke Microsoft o licenciranju Microsoft  proizvoda za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj, od danas kao dodatna pogodnost, svim korisnicima (i nastavnicima i učenicima) spomenutog ugovora dostupna instalacija i korištenje Minecraft Education Edition aplikacije.

Minecraft Education Edition je obrazovna verzija popularne računalne igre Minecraft, koja se može koristiti individualno, tj. samostalno na računalima u školama ili kod kuće, a dodatno je i posebno prilagođena korištenju u učionicama.

Aplikacija se može preuzeti sa sljedeće poveznice:  https://education.minecraft.net/get-started/download/, a nakon instalacije, za prijavu je potrebno upisati podatke (adresu elektroničke pošte i zaporku) iz AAI@EduHr sustava.

Želimo Vam puno zabave i učenja sa Minecraftom!

Vaša učiteljica informatike


Priloženi dokumenti:

 Zadaci BlokPy.docx
01 - Pisanje i brisanje teksta.doc
02 - Ispravljanje teksta.doc
03 - Razmaknica i Enter.doc
04 - Upotreba tabulatora.doc
05 - Selekcija teksta.doc
06 - Osnove formatiranja teksta.doc
08 - Ubacivanje simbola.doc
09 - Pisanje indeksa i eksponenata.doc
10 - Uvlacenje teksta.doc
11 - Razine teksta.doc
12 - Numeriranje teksta.doc


53cut-copy.exe
53kviz2.zip
52Kodiraj.exe

Priloženi dokumenti:
Peti razred - pocetak.pdf

Logo-programski jezik

Preuzmite i instalirajte besplatno jednostavni programski jezik -FMSLogo-na svoje računalo i naučite programirati.

 ili http://fmslogo.sourceforge.net/.

U priloženim dokumentima možete preuzeti programsku datoteku pomoću koje možete instalirati FMS Logo na svoje računalo kako bi se mogli kvalitetno pripremiti za nastavu Informatike.

Priloženi dokumenti:
fmslogo-6.33.0.exe

Bojanje-Paint
Informacijske tehnologije

Nastavna jedinica napravljena u Powerpointu.

Redovna nastava

5. razred

Dragi petaši,
 
Od danas ste ušli i u svijet Informatike. 
Informatika je predmet vrlo zanimljiv, a programiranje zabavno. Upoznat ćemo se i družiti s pYTHONOM jednostavnim programskim jezikom LOGO . Kroz nove programske sadržaje te mnoštvo zadataka puno ćemo naučiti.
 
Što ćemo raditi ove školske godine?
 
0. Upoznajmo radno okruženje 
1. Jezik računala 
2. Strojna i programska oprema (Spremnici i datoteke) 
3. Osnove crtanja (Paint – Bojanje) 
4. Programiranje – Logo (A) 
5. Obrada teksta – MS Word 
6. Internet i elektronička pošta 
 

 

CILJEVI

Informatika kao nastavni predmet podučava učenike:

  •  rješavanju problema
  •  komuniciranju posredstvom različitih medija
  •  prikupljanju, organiziranju i analizi podataka te njihovoj sintezi u informacije
  •  razumijevanju i kritičkoj ocjeni prikupljenih informacija
  •  donošenju zaključaka na temelju prikupljenih informacija
  •  timskom radu pri rješavanju problema.

 

ZADAĆE

  •   Upoznati i naučiti upotrebljivati računalo korištenjem ulazno-izlaznih naprava.
  •   Upotrebljivati računalo kao pomagalo pri učenju.
  •  Raspravljati o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji uporabom ispravne terminologije.
  •  Upotrebljivati uzrastu primjerene multimedijske izvore za učenje (interaktivne udžbenike, obrazovne programe,    multimedijske enciklopedije i sl.).
  •  Surađivati s drugim učenicima, učiteljima, roditeljima i ostalima pri uporabi tehnologije.
  •  Pokazivati pozitivno društveno i etičko ponašanje te odgovornost pri uporabi tehnologije.
  •  Kreirati uzrastu primjerene multimedijske artefakte uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
  •  Upotrebljvati prikladne programe za rješavanje problema primjerene uzrastu.
  •  Sakupljati informacije i komunicirati s drugima uporabom tehnologije uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
  •  Razumjeti kako na koristan način organizirati informacije.

Priloženi dokumenti:

Koordinatna grafika final.ppt
DOMACI ZADATAK 8 RAZRED.doc
Terrapin Logo.zip
HOMEWORK.doc
Uvod u HTML.doc
LOGO ZADACI 5.-8.RAZRED.doc
BIT.doc
Domaci uradak 6. razred.doc
GameMaker-Installer-8.1.exe
EXCEL vjezba.xls
vjezba za test.xlsx
BOZICNA KRIZALJKA.xlsx
HTML TABLICE.docx
Prezentacija CUC 2014 KA1 KA2.pptx
RADNI PLAN.docx
IMENIK.xls
NAREDBE HTML.docx
Python.zip (instalacija)
0 ispis podataka python.docx
1 osnovne uvodne vjezbe-ispis jednostavne racunalne operacije.docx
2 operacije-brojevi python.docx
2 1 racunalne operacije napredni python.docx
instalacija pythona.docx
MovieMaker.zip
Word-vjezba.docx

 




preskoči na navigaciju