|
|
|
Nauči brzo tipkati . Lekcije za učenje tipkanja
|
|
Naučimo brzo pretvaranje binarnih brojeva u dekadske
|
|
Stranica za uvodno učenje programiranja
|
|
StarLogo TNG je programsko okruženje koje omogućuje stvaranje 3D igara i simulacija za razumijevanje složenih sustava
|
Tjedan programiranja/Sat kodiranja
U sklopu tjedna programiranja/sata kodiranja učenici će na stranicama Code.org upoznati Annu i Elsu ili Stivea i Alexa i te početi programirati s njima. Najuspješniji će na kraju dobiti certifikate.
Obratiti pozornost da se svaki kod može otvoriti i u JavaScriptu.
Oblici vrednovanja
Vrednovanje za učenje:
Vrednovanje kao učenje:
-
*samovrednovanje - online kviz kako bi i sami procijenili koliko su napredovali
-
*listić sa samoprocjenu (umjesto listića, učitelj/ica može napraviti obrazac u alatu Office365 Forms - Microsoft Forms
ALATI ZA PROGRAMIRANJE
Aplikacije za učenje programiranja:
Vizualno okruženje za programiranje - Blockly i Blocks
- U vizualnom okruženju za programiranje učenici će:
- Slijedeći vodič za kornjačinu grafiku crtati geometrijske likove
- Primjenom osnovnih naredbi za pomicanje i zaokretanje olovke crtati različite crteže u grafičkom zaslonu
- Uočiti i ispraviti eventualnu pogrešku pri crtanju zadanog crteža
- Slijedeći vodič za kretanje labirintom koristiti naredbe za kretanje, zakretanje te ponavljanje
- Slične zadatke mogu učenici individualno ili timski rješavati i u okruženju Blocks za programiranje Micro:bitova
Python
Programski jezik Python
Programski paket Poskok sastoji se od 8 metodički prilagođenih online aplikacija koje olakšavaju poučavanje i učenje osnova programskog jezika Python:
- Poskok 1 – zadavanje kornjačinih naredbi bez pisanja. Slično kao Korni, samo za Python.
- Poskok 2 – pojedinačno izvođenje naredbi, kao u Python IDLE sučelju.
- Poskok 3 – zadavanje naredbi pomoću izbornika naredbi.
- Poskok 4 – pisanje osnovnih naredbi u naredbenom retku.
- Poskok 5 – zadavanje naredbe IF pomoću izbornika naredbi.
- Poskok 6 – pisanje naredbe IF za grananje dijela programa.
- Poskok 7 – pisanje naredbe FOR za ponavljanje dijela programa
- Poskok 8 – pisanje naredbe WHILE za ponavljanje dijela programa.
U početnim aplikacijama ne zahtijeva se poznavanje Pythonove sintakse. Sučelje je tako koncipiramo da od korisnika traži samo imenovanje varijabli i upis njihovih vrijednosti, a aplikacija sama generira programski kôd.
Kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje koncepta varijable i pridruživanje vrijednosti istoj, u okviru Varijable prikazuju se trenutačne vrijednosti varijabli te njihova vrsta (string ili broj).
Metodički postupno uvodi se pisanje/uređivanje programskog koda u editoru naredbi. Posebno razvijen sustav pomoći na hrvatskom jeziku olakšava razumijevanje učinjenih pogrešaka i upućuje na njihov uzrok. Primjerice, za pogrešno napisan kôd:
a = int(input('zbroj = ')
generira poruku o pogrešci:
Nedostaje zatvorena zagrada funkcije int
Zadane naredbe moguće je izvršiti odjednom ili postupno, korak po korak. Potonji način omogućava bolji uvid u tijek izvođenja programa i razumijevanje njegova rada.
Automatsko iscrtavanje dijagrama toka i isticanje trenutačnog naredbenog bloka olakšava praćenje slijeda izvođenja programa, što je posebice korisno kod složenih naredbi odlučivanja i programskih petlji.
https://e.udzbenik.hr/priPy/
Zadaci za vježbu - preuzmi (PDF ili Word)
DODATAK:
Python 2 vs. Python 3 – osnovne razlike
Naredba za ispis:
Python 2: print ‘Ovo je neki tekst’
Python 3: print (‘Ovo je neki tekst’)
Cjelobrojno dijeljenje i ostatak:
Python 2: print 3/2 ———–> 1
Python 2: print 3//2 ———-> 1
Python 2: print 3/2.0 ———> 1.5
Python 2: print 3//2.0 ——–> 1.0
Python 3: print (3/2) ———> 1.5
Python 3: print (3//2) ——–> 1
Python 3: print (3/2.0) ——-> 1.5
Python 3: print (3//2.0) ——> 1.0
Unos podataka:
Python 2:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
int‘>
>>> my_input = raw_input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
type(my_input)
str‘>
Python 3:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
str‘>
Tko je brži?
def test_while():
i = 0
while i < 20000:
i += 1
return
print(‘Python’, python_version())
%timeit test_while()
Python 3.4.1
100 loops, best of 3: 2.68 ms per loop
print ‘Python’, python_version()
%timeit test_while()
https://pyskola.wordpress.com/radovi-ucenika/ (Osnovna škola August Šenoa, Osijek, svakako može pomoći)
Upoznajmo naredbe/blokove – Microbit