preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar rada

Školski KALENDAR za 2017./2018. godinu


  • Prvo polugodište 4. rujna 2017. (ponedjeljak) 22. prosinac 2017. (petak)
  • Zimski praznici 25. prosinac 2017. (ponedjeljak) 12. siječanj 2018. (petak)
  • Drugo polugodište 15. siječanj 2018 (ponedjeljak) 28. ožujak 2018 (srijeda)
  • Proljetni praznici 29. ožujak 2018. (četvrtak) 6. travanj 2018. (petak)
  • Drugo polugodište nastavak 9. travanj 2018. (ponedjeljak) 15. lipanj 2018. (petak)
  • Ljetni praznici 18. lipanj 2018. (ponedjeljak)
e-prijava korisnika
Za osmaše
UUpisi Upisi u srednju školu


Dragi učenici,

vrijeme odluke o izboru srednje škole je pred vama. Koje zanimanje odabrati? Za koju se školu odlučiti? Donošenje odluke o izboru budućeg zanimanja je složen proces koji se sastoji od nekoliko važnih koraka s kojima ćete se upoznati kroz ovu informativnu brošuru.


"Svaki učenik ne mora biti odličan đak,
ali može postati odličan čovjek."
Info
Informator
23.02.2018. 09:39
Donirane knjige prilagođene djeci s disleksijom
Disleksija se pojavljuje kao prepreka u školovanju brojne djece koja zbog toga mogu doživljavati stres i osjećaj neuspjeha, a knjige prilagođene njima još su iznimna rijetkost u Hrvatskoj. Od ovoga tjedna, zahvaljujući donaciji Zaklade „Čujem, vjerujem, vidim“, svaka od 224 narodne knjižnice u Hrvatskoj bogatija je za dvije knjige iz programa lektire za osnovne škole koje su prilagođene upravo djeci s disleksijom.  

Filantropija
Lista linkova je prazna
 

          

  

  

 


Riječi, riječi...

Kajkavsko narječje
Prikaži sve izraze koji započinju slovom:
A B C D F G H I J K L M N O P R S T V Z š ž č
ili prikaži SVE izraze u rječniku (ukupno: 524)

bez opisa

Potraži izraz:
Sigurnost i zaštita
QR kod stranice
Kalendar
21. veljače - Međunarodni dan materinjeg jezika
21.02.2018. 09:00
21. veljače - Međunarodni dan materinjeg jezika
Materinji ili materinski jezik je termin kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Stručnjaci tvrde da je znanje materinskog jezika vrlo važno pri formiranju mišljenja, a istraživanja pokazuju da osoba koja nije svladala svoj materinski jezik ima problema s učenjem ne samo drugih jezika već i s učenjem uopće.

Blagdani u RH
2018.

01. 01. Nova godina - Ponedjeljak
06. 01. Bogojavljanje ili Sveta tri kralja - Subota 
01. 04. Uskrs - Nedjelja
02. 04. Uskršnji ponedjeljak - Ponedjeljak
01. 05. Praznik rada - Utorak
31. 05. Tijelovo - Četvrtak
22. 06. Dan antifašističke borbe - Petak
25. 06. Dan državnosti - Ponedjeljak
05. 08. Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja - Nedjelja
15. 08. Velika Gospa - Srijeda
08. 10. Dan neovisnosti - Ponedjeljak
01. 11. Dan svih svetih - Četvrtak
25. 12. Božić - Utorak
26. 12. Sveti Stjepan - Srijeda

Važni datumi
Učionica
 
Pogled kroz prozor
Hrvatski izumitelji
Tražilica


 

 

Sva je nastava stručno zastupljena.

U matičnoj školi Jakovlje nastava se izvodi u dvije smjene i to za učenike V. – VIII. razreda samo u jutro, a učenici nižih  razreda se tjedno izmjenjuju.   

Početak nastave za jutarnju smjenu je u 8,00 , a za poslijepodnevnu u 13,15 sati.

U područnim školama Igrišće i Kraljev Vrh nastava se izvodi stalno u samo jutarnjoj smjeni s početkom u 8,00 sati.

 

Sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, i ove školske godine učenici se prevoze na slijedećim ugovorenim učeničkim linijama:

  • Kraljev Vrh – Jakovlje
  • Igrišće – Jakovlje    
  • Sveta Doroteja – Jakovlje i
  • Masni Jarek – Jakovlje

 

     Za učenike naše škole organizirana je prehrana u školskoj kuhinji koja je kombinirana – kuhana jela i namazi. 


 


Nastava je osnovna odrednica didaktike. To je organizirani institucionalni i izvaninstitucionalni interakcijski stvaralački napor u savladavanju propisanih sadržaja i stjecanju znanja, sposobnosti i navika te osposobljavanje učenika za daljni permanentni rad. Cilj nastave je stvaranje kritičke, slobodne, autonomne, stvaralačke, humane, obrazovane, multikulturalne, multietičke i multikonfesionalne učenikove ličnosti, koja je otvorena za sve sadašnje i buduće progresivne promjene u sebi i društvu u kojem se nalazi. Sastavnice tog sustava su:

  • Učenik (uči, stječe relevantno iskustvo, tj. obrazuje se i odgaja)
  • Učitelj (poučava, tj. svoju aktivnost usmjeruje na optimiziranje učenja)
  • Nastavni sadržaj (predstavlja osnovu na kojoj se temelji učenje)
  • Objektivni uvjeti (prostor i nastavna oprema, djeluju na učenje izravno i neizravno)
  • Odnosi između sudionika nastave

Tijekom nastavnog procesa učitelj odabranim načinom (metodom) izlaže učenicima nastavno gradivo i zadaje im različite zadatke. Ovu učiteljevu aktivnost najopćenitije nazivamo poučavanjem.

Budući da je nastavni proces sastavljen od različitih sastavnica, metodičko oblikovanje nastavnog procesa nastoji pronaći i utvrditi njihov najučinkovitiji redoslijed-ustroj. Etape nastavnog procesa čine: uvod ili priprema, obrađivanje novih nastavnih sadržaja, vježbanje, ponavljanje i provjeravanje.

Uvod ili priprema

Priprema je uvijek u funkciji nastavnog procesa, ona ovisi o tome što će uslijediti u daljnjem tijeku nastave. U pripremanju ponavljamo odgovarajuće nastavno gradivo na čijem se poznavanju temelji obrada novoga gradiva. Učenika treba pripremiti i motivirati za nastavnu djelatnost kako bi znao ne samo što će učiti nego i kako će raditi i doći do određenih spoznaja. Važna sastavnica pripreme je određivanje i najava zadaće nastavne djelatnosti (naziv nastavne jedinice), a dobro je ako toj najavi prethodi postavljanje problema i dogovor o njegovu rješavanju iz čega se mogu izvesti zadaće nastave. U pripremanju nastavnog procesa razlikujemo četiri temeljne sastavnice: matematičko-tehničku, metodičku, spoznajnu i psihološku.

Obrađivanje novih nastavnih sadržaja

Obrađivanje novih nastavnih sadržaja jedna je od temeljnih etapa nastavnog procesa. U njoj se uspostavlja neposredna veza između učenika i nastavnog gradiva. Učitelj će novo gradivo dovesti u svezu s prethodnim učenikovim iskustvom, koristeći se izvornom stvarnosti, nastavnim sredstvima, govornim jezikom, kako bi osigurao najpogodniji spoznajni put. Dva temeljna puta spoznavanja su: indukcija i dedukcija. Učenici trebaju također analizirati, sintetizirati i generalizirati informacije koje da njega dopiru putem nastave. Mnogi metodičari smatraju obrađivanje novog nastavnog sadržaja glavnim dijelom nastavnog procesa na koji otpada oko 35% nastavnog vremena i u kojem se usvajaju nova znanja. Iz tog razloga vrlo je važno precizno odrediti:

  • količinu sadržaja nastave, a time i znanja njegovog ekstenziteta (količine činjenica i generalizacija),
  • intenziteta (kvakvoće, dubine pojmova),
  • strukturu (logičku sređenost činjenica i generalizacija).

Na dobro obavljenom obrađivanju novih nastavnih sadržaja temelje se daljnje etape nastavnog procesa - vježbanje, ponavljanje i provjeravanje.

Vježbanje

Vježbanjem učenici prerađuju novu nastavnu građu jer će je tako najlakše usvojiti. Temeljna razlika između vježbanja i ponavljanja je ta što se vježbanjem razvijaju učeničke sposobnosti, a ponavljanjem se učvršćuje znanje učenika. Svaka pravilno oblikovana radnja treba imati dobar spoznajni temelj. Učenici pri izvođenju neke radnje trebaju znati objasniti zašto se ta radnja treba izvoditi baš na takav način. Pri vježbanju razlikujemo:

  • pripremanje vježbanja - određuje se što će se i zašto vježbati, ponavljaju se znanja na kojima se temelji vježbanje i osiguravaju se materijalni uvjeti vježbanja. Nakon upoznavanja radnje u cjelini, ona se može raščlaniti na pojedine operacije, koje se objašnjavaju uz ponovno izvođenje u cjelini. Pravilna motivacija učenika olakšat će vježbanje.
  • samo vježbanje - koje se može raščlaniti na: početno ili uvodno uvježbavanje (nadzire ga učitelj), temeljno ili središnje vježbanje (izvođenje nadzire sam učenik) i završno ili dopunsko vježbanje (učenik postiže najveću brzinu i uspjeh u vježbanju).
Ponavljanje

Ponavljanjem se stječu pouzdanija znanja učenika, tj. memoriraju se činjenice i generalizacije. Trajnost pamćenja može se osigurati čestim ponavljanjem i njegovim korištenjem u svakidašnjem životu. Sa stajališta kvakvoće ponavljanja razlikujemo: reproduktivno i produktivno ponavljanje.

  • Reproduktivno ponavljanje - je dosjećanje, reprodukcija otprije poznatoga gradiva, najčešće onim slijedom kojim je usvojeno. Za dosjećanje je važno mehaničko pamćenje imena, činjenica, generalizacija, pravila zakona i njihovo reproduciranje na određeno pitanje.
  • Produktivno ponavljanje - je korištenje, uporaba otprije poznatog nastavnog gradiva na potpuno nov način. Pri produktivnom ponavljanju sadržaja nastave primjenjuju se različite misaone operacije, npr.: uspoređivanje, raščlanjivanje, združivanje, klasificiranje, konkretiziranje, generaliziranje, strukturiranje, rješavanje problema i dr., što pozitivno utječe na kvakvoću znanja. Produktivno ponavljanje sadržaja od učenika se traži neprekidna stvaralačka primjena znanja.
Provjeravanje

Provjeravanje je sustavno praćenje učenikovih postignuća i uspjeha u ostvarivanju zadaća nastavnog predmeta. Provjeravanjem se prikuplja potrebna dokumentacija o ostvarivanju nastavnih zadataka. Provjeravanje je važno, kako za učitelja i učenika, tako i za roditelje, jer se nime utvrđuje kakvoća i količina postignutih rezultata, odnos učenika prema nastavi i njegovo napredovanje tijekom nastavne djelatnosti. S obzirom na vrijeme provjeravanja razlikujemo:

  • Popratno provjeravanje - obavlja se tijekom cjelokupnog nastavnog procesa. Popratno provjeravanje je zastupljeno u cjelokupnom nastavnom procesu jer zadaća nastave nije samo spoznavanje već i trajno zadržavanje i primjenjivanje određenih znanja.
  • Završno provjeravanje - provodi se nakon obrade pojedinih nastavnih tema, cjelina ili na kraju pojedinih odgojno-obrazovnih razdoblja. Njime se utvrđuje učinkovitost nastavne djelatnosti u određenom razdoblju.

S obzirom na oblik provjeravanje može biti:

  • usmeno,
  • pismeno,
  • praktično.
Vremensko trajanje nastavnog procesa

Vremensko trajanje nastavnog procesa teorijski nije ograničeno. U nas je zakonski na snazi razredno-predmetno-satni sustav. U njemu je osnovna vremnska jedinica nastavni sat, koji u pravilu traje 45 minuta. Za učenike najmlađih razreda preporučuje se nastavni sat od 30 do 35 minuta, jer se učenici te dobi ne mogu duže usredotočiti na nastavne sadržaje. U starijim se razredima zbog praktičnih radova i izvanučioničke nastave koriste i blok-sati koji traju 90 minuta.

 


 

Nastavne metode su načini rada učitelja i učenika pri čemu učenici stječu znanja i razvijaju sposobnosti. Osnovna podjela nastavnih metoda je na verbalne i vizualne nastavne metode. Vrlo je važno u nastavi primjenjivati više metoda rada i međusobno ih kombinirati.

 

Verbalne metode

U verbalne metode ubrajaju se:

  • Metoda usmenog izlaganja - najčešće se primjenjuje pri obradi gradiva. Osnovni oblici ove metode jesu:
    • Pripovijedanje - koristi se kada učenici nemaju dovoljno predodžaba o obrađivanom gradivu, a potiče veći interes nego čitanje iz knjige. Učitelj može pripovijedanje prilagoditi učenicima, tako da bude pristupačnije i zanimljivije. Sadržaji pripovijedanja moraju biti točni i istiniti, te odgovarati nastavnom planu i programu.
    • Objašnjavanje - može se provoditi pokazivanjem predmeta i modela, upoznavanjem na pojmove iste vrste, isticanjem konkretnih primjera iz života, raščlanjivanjem pojmova i drugo. Za objašnjavanje treba pripremiti učenike i prilagoditi im težinu sadržaja. Objašnjavanje ne smije trajati dugo i uvijek treba provjeriti jesu li učenici shvatili što se objasnilo.
  • Metoda razgovora - razgovorom se učenici potiču na aktivnost u stjecanju novoga znanja ili primjeni stečenoga. Metoda razgovora može se primjenjivati gotovo u svim tipovima nastavnih sati i u svim etapama nastavnog sata, a najčešće se primjenjuje pri ponavljanju, vježbanju i usmenom provjeravanju učeničkog znanja.

 

Vizualne metode

Vizualne metode dijele se na:

  • Dokumentacijske - učenik dolazi do znanja na temelju pisane i grafičke dokumentacije.
  • Demonstracijske - učenik promatranjem upoznaje predmete, pojave, svojstva, koje im pokazuje učitelj. Dobila je ime od latinske riječi demonstrere, što znači prikazivati. Ima široku primjenu u nastavi budući da su percepcija i zor vrlo važan izvor spoznaje.
  •  Eksperimentalne - učenik izvođenjem eksperimenta, koje je pokazao učitelj, upoznaje pojave i svojstva i stječe nova znanja. Učitelj vodi učenike da sami eksperimentiraju i promatraju pojave oko sebe. Važnost te metode je u tome što učenici svim osjetilima sudjeluju u proučavanju konkretnih objekata i pojava pa na osnovi toga stječu nove spoznaje, nove pojmove i nova znanja.

Izvor:Wikipedija


Opažanje i unapređivanj školske nastave -Priručnik je izrađen u okviru projekta »Razvoj instrumenata za vrednovanje školske nastave« koji je proveden u suradnji Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu i Agencije za odgoj i obrazovanje tijekom 2011. godine. Ovdje prikazani instrumenti za opažanje i samoprocjenu nastave, kao i pristup kolegijalnom opažanju nastave. testirani su u osnovnim školama grada Zagreba: OŠ Antuna Gustava Matoša, OŠ dr. Ante Starčevića, OŠ Frana Galovića i OŠ Vrbani.


 

Predmetna nastava

Na ovoj poveznici možete naći korisne digitalne materijale za nastavu svih predmeta.

Predloženi nastavni materijali su kvalitetan dodatak udžbenicima i mogu biti velika pomoć učenicima u svladavanju gradiva, stoga ih preporučamo kao dopunsko nastavno sredstvo. 


 

Razredna nastava

Zbirka

nastavnih materijala razredne nastave hrvatskih učitelja i učiteljica

Ovo je Zbirka nastavnih materijala koje su učiteljice i učitelji razredne nastave objavili na Forumu razredne nastave.  

Zbirka je otvorenog karaktera.  

Svatko može svoj materijal priložiti ovoj Zbirci tako da ga najprije objavi na Forumu.  Zbirka je otvorenog karaktera.  


 

Vrijeme


 
« Veljača 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Za učenike

Vremenik za šk.god. 2017./2018. napisan je u programu MS Word. Za preuzimanje datoteke potreban je preglednik word dokumenta.




Upute za korištenje e-Dnevnika za učenike su dostupne ovdje.

Raspored zvonjenja
I. SMJENA ( ujutro)
7.55 ULAZ
8.00 - 8.45 1. SAT
8.50 - 9.35 2. SAT

9.40-10.20; 10.25

3. SAT, UŽINA
10.40 ULAZ
10.45 - 11.30 4. SAT
11.35 - 12.20 5. SAT
12.25 - 13.10 6. SAT
II.  SMJENA (poslijepodne)
13.15 -14.00 1. SAT

14.05 -14.45; 14.50

2.SAT, UŽINA
15.05 ULAZ
15.10 -15.55 3. SAT
16.00 -16.45 4. SAT
16.50 -17.35 5. SAT
17.40 -18.25 6. SAT

Školska kuhinja


Natjecanja i smotre

Oglasna ploča

Razno


Edukacija

 


CERT
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Možda vam zatreba...
korisni linkovi

Dnevne novine

Za odgoj i obrazovanje

Obrazovni portali


...niste pročitali knjigu?

 


Onome tko čita knjige kao što sluša prijatelja, knjige će mu se otvoriti i postat će njegove. Što pročita ostat će njegovo, razveseljavat će ga i tješiti, kao što to samo prijatelji znaju.
(Hermann Hesse)  

Eko kutak
Eko grupa OŠ Jakovlje

 

i  održiva energija za sve.



 


Putujemo lijepom našom...

Razmjena knjiga

Obiteljski kutak

 

 

   


Važni brojevi
Međunarodni pozivni broj za Hrvatsku: +385
Jedinstveni broj za sve hitne situacije: 112
  • 192  policija
  • 194  hitna pomoć
  • 193  vatrogasci
  • 195  traganje i spašavanje na moru
  • 1987  pomoć na cestama
  • 18166  vremenska prognoza
  • 18981  opće informacije
  • 11888  telefonski imenik
  • 11802  međunarodni tel. imenik 

Odmori se, zaslužio si

           


Tko nas je pronašao?

Flag Counter


CarNet

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 1. 2017.

Ukupno: 104013
Ovaj mjesec: 8021
Ovaj tjedan: 2525
Danas: 11




preskoči na navigaciju