PODRUČJE RADA OD 1. DO 4. RAZREDA

Područje rada: 1. – 4. razred

Od 1. do 4. razreda osnovne škole razvijaju se vještine pisanja i čitanja. Prioritet aktivnostima u radu s učenicima u i sa školskom knjižnicom daje se poticanju čitanja kao jezičnoj djelatnosti i temelju obrazovanja. Razvijanjem čitalačke pismenosti potiče se govorno i pisano izražavanje učenika, daju im se nova znanja, obogaćuje se rječnik, pomaže im se u izgradnji sustava vrijednosti i usvajanju etičkih normi, što su preduvjeti za uspješno učenje svih predmeta.

1. RAZRED

Tema: Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti

Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar, slikovnica, knjiga

Obrazovna postignuća: upoznati knjižnični prostor i školskoga knjižničara, izvore znanja i čemu oni služe; naučiti posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme; razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnog iznošenja vlastitog mišljenja; razlikovati knjižnicu od knjižare

 

  1. razred (izabrati 4 djela, obavezno prvo)
    1. Jacob i Wilhelm Grimm : BAJKE (21)
    2.
    Grigor Vitez: A ZAŠTO NE BI (18)
     3.
    Ljudevit Bauer :TRI MEDVJEDA I GITARA (29)
     4.
    Sunčana Škrinjarić: KAKO SANJAJU STVARI (26) ili PLESNA HALJINA ŽUTOG MASLAČKA (18)
     !5.
    Jens Sigsgaard : PALE SAM NA SVIJETU (12)
     6.
    Ewa Janikovszky: BAŠ ME VESELI (6) ili ZNAŠ LI I TI (0) ili
      DA SAM ODRASTAO (6) ili KAKO DA ODGOVORIM (0)
     7.
    Željka Horvat – Vukelja:  HRABRICA (17) ili ZDENKO SLOVOJED (0) ili SLIKOPRIČE (11) ili LETEĆI GLASOVIR (1) ili PETRA UČI PLIVATI (0)
     8.
    Sonja Zubović:  KAKO SE GLEDA ABECEDA (5)
     9.
    Ivanka Borovac: ŽIVOTINJSKA ABECEDA (0)
     10.
    Stanislav Femenić: IDI PA VIDI (12)
     11.
    Svjetlan Junaković: DOME, SLATKI DOME (4)
     12.
    Jean-Baptiste Baronian:  FIGARO, MAČAK KOJI JE HRKAO (0)
     13.
    Ana –Đokić-Pongrašić:  NEMAŠ POJMA, GRIZLIJANE (17)

2. RAZRED

  1. Tema : Dječji časopisi

Ključni pojmovi : poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika

Obrazovna postignuća : prepoznati i imenovati dječje časopise; razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; prepoznati rubriku i odrediti poučava li nas ili zabavlja; razlikovati časopise prema vremenu izlaženja; čitati dječje časopise

  1. Tema : Jednostavni književni oblici

Ključni pojmovi : kratka priča, bajka

Obrazovna postignuća: ponoviti naučena znanja o knjižnici iz prvog razreda te naučiti samostalno se orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu; naučiti kako je knjiga opremljena (hrbat, korice, knjižni blok); osnovna komunikacija s književnoumjetničkim tekstovima na razini prepoznavanja; doživjeti knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti pričanjem priča i bajki u knjižnici; naučiti aktivno slušati; usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik.

 

2. razred(izabrati 5 djela, obavezno prvo)
1. Hans Christian Andersen:  BAJKE (14)
 2.
Ratko Zvrko:  GRGA ČVARAK (11)
 3.
Karel Čapek: POŠTARSKA BAJKA (22)
 4.
Carlo Collodi:  PINOCCHIO (43)
 5.
Alan Alexander Milne:  MEDO  VINIE  ZVANI  POOH (10)
 6.
Dubravko Horvatić:  STANARI U SLONU (2)
 7.
Nevenka Videk : PISMO IZ ZELENGRADA (5)

8.Nada Iveljić : NEBESKE BARKE (4) ili BOŽIĆNA BAJKA (24) ili PRONAĐENO BLAGO (1)
9.
Želimir Hercigonja: POŠTAR ZEKO BRZONOGI (0) ili PRAŠNJAVKO (0) ili KJEL CRNA LABUD PTICA (0) ili VODENJAK I STARA KRUŠKA (0)
10.
Andrea Peterlik-Huseinović:  PLAVO NEBO (0) ili CICONIA CICONIA (0)
 11.
Desa Muck: ANICA I SPORTSKI DAN (0) ili ANICA I ČAROBNICA LILI (0)
 12.
Ela Peroci: DJECO, LAKU NOĆ (izbor) (7)
 13.
Ivica Bednjanec: DURICA: MALE LJUBAVI (6)
 14.
Mila Željeznjak: SRETNE PRIČE (0)
 15.
Božidar Prosenjak: MIŠ (8)
 16.
Hrvoje Kovačević: GENERAL KIRO MIŠ (0)
 17.
Larisa Mravunac: DJEČAK U ZVJEZDANIM ČIZMAMA(0)  
 18. Charles Perrault : BAJKE (izbor: Vile, Kraljević Čuperak, Mačak u čizmama Pepeljuga, ili Ljepotica i zvijer)” (13)
 19.
Nada Zidar-Bogadi: SRETAN CVRČAK (1)

 

3. RAZRED

  1. Tema: Put od autora do čitatelja

Ključni pojmovi: knjiga,autor, ilustrator, prevoditelj

Obrazovna postignuća: imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige; prepoznati dijelove knjige ( naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik); znati pronaći podatke u knjizi; samostalno čitati književnoumjetničke tekstove

  1. Tema: Mjesna (gradska/narodna) knjižnica

Ključni pojmovi: mjesna knjižnica

Obrazovna postignuća: posjetom knjižnici izvan škole razlikovati odjele mjesne knjižnice; poznavati aktivnosti knjižnice s ciljem poticanja čitanja i uporabe knjižnice u učenju i kreativnom korištenju slobodnog vremena

 

3 .razred (izabrati 7 djela, obavezna prva dva)

  1. Mato Lovrak: VLAK U SNIJEGU (24)
    2. Ivana Brlić – Mažuranić: ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA (20)
    3. Luko Paljetak: MIŠEVI I MAČKE NAGLAVAČKE (11)
  2. Vladimir Nazor:  BIJELI JELEN (29)
    5. Dubravko Horvatić: GRIČKI TOP (14)
  3. Sanja Polak: DNEVNIK PAULINE P.(0) ili DRUGI DNEVNIK PAULINE P.(2)
    7. Sanja Pilić: NEMAM VREMENA (7) ili E BAŠ MI NIJE ŽAO (0) ili HOĆU I JA(0)
    8. Stanislav Femenić: LUDI KAMEN (0)
     9. Hugh Lofting: PRIPOVIJEST O DOKTORU DOLITTLEU (26)
     10. Nada Iveljić: ŠESTINSKI KIŠOBRAN (16) ili ČUVARICE NOVIH KROVOVA (10)
     11. Božidar Prosenjak: SIJAČ SREĆE (5)
     12. Gianni Rodari: PUTOVANJE PLAVE STRIJELE (8) ili ČIPOLINO (6)
     13. HRVATSKE NARODNE BAJKE (2)
     14. James M. Barrie: PETAR PAN (27)
     15. Slavko Kolar: JURNJAVA NA MOTORU (0)
     16. Frank Lyman Baum: ČAROBNJAK IZ OZA (11)
     17. Otfried Preussler: MALI VODENJAK (0) ili MALA VJEŠTICA (0)
     18. Elwyn Brooks White: PAUKOVA MREŽA (0)
     19. Dragutin Horkić: ČAĐAVE ZGODE (0)
  4. BASNE (izbor) (4)

 


4. RAZRED

  1. Tema: Referentna zbirka – priručnici

Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas

Obrazovna postignuća: poznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja; prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima; znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju

  1. Tema: Književno-komunikacijsko-informacijska kultura

Ključni pojmovi: književnoumjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura

Obrazovna postignuća: razlikovati književni tekst od znanstveno-popularnog i stručnog; osjećati ljepotu književne riječi i spoznati njezinu vrijednost u životu čovjeka; služiti se znanstveno-popularnim tekstom

 

razred (izabrati 7 djela, obavezna prva dva)

1.Ivana Brlić – Mažuranić: PRIČE IZ DAVNINE (Regoč i Šuma Striborova) (27)
2. Mato Lovrak: DRUŽBA PERE KVRŽICE (13)
3. Anto Gardaš: DUH U MOČVARI (8) ili LJUBIČASTI PLANET (4) ili BAKRENI PETAR (1) ili IZUM PROFESORA LEOPOLDA (5) ili TAJNA ZELENE PEĆINE (0) ili IGRAČKE GOSPOĐE NADINE (0)
 4. Erich Kästner: EMIL I DETEKTIVI (32) ili BLIZANKE (5) ili LETEĆI RAZRED (15) ili TONČEK I TOČKICA (3)
 5. Hrvoje Kovačević: TAJNA RIBLJEG OKA (0) ili TAJNA MAČJE ŠAPE (0) ili TAJNA TUŽNOG PSA (0) ili TAJNA GRADITELJA STRAHA (0) ili TAJNA ZLATNOG ZUBA (0)
 6. Slavko Mihalić: PETRICA KEREMPUH (5)
 7. Felix Salten: BAMBI (11)
 8. Rudyard Kipling: KNJIGA O DŽUNGLI (7)
 9. Nikola Pulić: KLJUČIĆ OKO VRATA (29)
 10. Matko Marušić: SNIJEG U SPLITU (2)
 11. Johana Spyri: HEIDI (22)
 12. Jagoda Truhelka: ZLATNI DANCI (0)
 13. Zlata Kolarić – Kišur: MOJA ZLATNA DOLINA (22)
 14. Maja Gluščević: BIJEG U KOŠARI  (0) ili KLOPKA ZA MEDVJEDIĆA (0)
 15. Nada Mihoković-Kumrić: TKO VJERUJE U RODE JOŠ (0)
 16. Silvija Šesto: BUM TOMICA (0) ili BUM TOMICA 2 (0)
 17. Zoran Pongrašić. MAMA JE KRIVA ZA SVE (0)
 18. H.Hitrec: EKO EKO (10)
 19. Istvan Bekeffi: PAS ZVAN GOSPODIN BOZZI (0)
 20. Sanja Lovrenčić: ESPEREL, GRAD MALIH ČUDA (0)

Astrid Lindgren: PIPI DUGA ČARAPA (4) ili RONJA, RAZBOJNIČKA KĆI (0) ili RAZMO U SKITNJI (0)
22. Zvonimir Balog NEVIDLJIVA IVA (15) ili JA MAGARAC (12) ili PUSA OD KRAMPUSA (0) ili ZMAJEVI I VUKODLACI (0)
23. Ludwik Jerzy Kern: FERDINAND VELIČANSTVENI (0)
 24. Anton van de Velde: NEOBIČNI DOŽIVLJAJI PTIĆA SOVIĆA (0)
 25. Čečuk, Čunčić-Bandov, Horvat-Vukelja, Kolarić-Kišur IGROKAZI (izbor) (6)

Skip to content