Informatika, 5. razred osnovne škole

Rb. radnog tjedna

Naziv teme/videolekcije

Poveznica na videolekciju

1.

Ponavljanje

 

2.

Ponavljanje

 

3.

Ponavljanje

 

4.

Uvod u Office 365

https://youtu.be/FdjpnjkCRx0

5.

Office365 alati 

https://youtu.be/GNsajsVk7XQ

6.

Elektronička pošta  

https://youtu.be/b6J2oxqoP-Y

7.

Sigurnost i privatnost na Internetu

https://youtu.be/5NqUEvTou6Q

8.

Pretraživanje interneta – u potrazi za informacijama

https://youtu.be/B-J_sY-abmY

9.

MS Word – upoznavanje s programom

https://youtu.be/BXczaoyi4KA

10.

Uređivanje odlomka i rad sa slikama 

https://youtu.be/pgJzMAWck9c

11.

Izrada i oblikovanje vlastitog digitalnog teksta (provjera znanja)

https://youtu.be/Xz8QirSuTTI

12.

Upoznavanje alata za izradu prezentacije i osnovno oblikovanje prezentacije (PowerPoint)

 https://youtu.be/JtEa0ntqpLk

13.

Grafički elementi u prezentaciji 

https://youtu.be/zokg7lVhppk

14.

Uređivanje prezentacije i animacijski učinci  

https://youtu.be/82SIrjc3qiM

15.

Predstavi se i prezentiraj 

https://youtu.be/YynNWG3WO1c

16.

Učim jezik računala  

https://youtu.be/QkCYeoL2hLw

17.

Igre jezikom računala

https://youtu.be/0HjcQnOIZyY

18.

Znam kodirati

https://youtu.be/9G8OWCoB_n0

19.

Spremnici računala

https://youtu.be/o8uhBAqXGzk

20.

Operativni sustav

https://youtu.be/GF2xNOyS-LU

21.

Mape i datoteke

https://youtu.be/EbHm_Rc4UNY

22.

Znam li što je elektronički i električni otpad

Što kad uređaj postane otpad

 https://youtu.be/txThKTHuolg

23.

Obojimo svijet (Bojanje 3D)

https://youtu.be/1JVQ2HDkbxk

24.

Izrada digitalne čestitke

https://youtu.be/041cs-WL6OA

25.

Računalno razmišljanje putem algoritma (primjeri iz svakodnevnog života)

https://youtu.be/whDI07nshwY

26.

Omotnice – varijable

https://youtu.be/1o4j8yFGB2M

27.

Python mi priča – moj prvi program

https://youtu.be/C5i5DAC93LY

28.

Svaki program mogu pojednostavniti

https://youtu.be/lukJjyNyUhE

29.

Korištenje petlji u Pythonu

https://youtu.be/vl2wHo4hH58

30.

Kornjačina grafika u Pythonu ½

https://youtu.be/gnsOCu-Wk4g

31.

Kornjačina grafika u Pythonu 2/2

https://youtu.be/zrQCYRjE-Rg

32.

Rješavanje problema u Pythonu

https://youtu.be/HHXpWCVCYQY

33.

Crtežom do rješenja

https://youtu.be/vbIxWLLnEQQ

34.

Potraga za informacijama 

https://youtu.be/pHK8dwoj9uI

35.

Google Doodle

https://youtu.be/54FzWDTKv4w

36.

Izrada digitalnog postera – Što smo sve naučili kroz ovu školsku godinu?

https://youtu.be/1Lx20YPBDe0

 

PROGRAMIRANJE, VJEŽBE, IGRE, KVIZOVI

VJEŽBA : Otkrij što datoteka krije u sebi? Preuzmi listić!

Kahoot! KVIZ –  https://play.kahoot.it/#/k/b30ac390-12d7-4fc0-a01a-d8202b47baa4 

OSNOVE RAČUNALA – online kviz za vježbanje.

DIJELOVI RAČUNALA – kviz

Kviz iz unutarnjeg sklopovlja računala i računalnih memorija

BROJEVNI SUSTAVI, MJERNE JEDINICE NA:  https://learningapps.org/watch?v=p36w2j68k18

JEZIK RAČUNALA, KODIRANJE ZNAKOVA (vježbe sysprint.hr)

BINARNI BROJEVI (TEME na engleskom jeziku)

ELEKTRONIČKA POŠTA (prezentacija)

https://www.tes.com/lessons (kviz na računalu)

 

PONAVLJANJE, VJEŽBE

IZLAZNA KARTICA (vrednovanje kao učenje)

LJESTVICA PROCJENE (vrednovanje za učenje)

POSKOK (Metodička prilagodba Pythona, SysPrint)

UNUTRAŠNJOST RAČUNALA (LearningApps.org)

OPERACIJSKI SUSTAV (DOS EDUTORIJ)

 

PYTHON

Programski paket Poskok sastoji se od 8 metodički prilagođenih online aplikacija koje olakšavaju poučavanje i učenje osnova programskog jezika Python:

  • Poskok 1 – zadavanje kornjačinih naredbi bez pisanja. Slično kao Korni, samo za Python.
  • Poskok 2 – pojedinačno izvođenje naredbi, kao u Python IDLE sučelju.
  • Poskok 3 – zadavanje naredbi pomoću izbornika naredbi.
  • Poskok 4 – pisanje osnovnih naredbi u naredbenom retku.
  • Poskok 5 – zadavanje naredbe IF pomoću izbornika naredbi.
  • Poskok 6 – pisanje naredbe IF za grananje dijela programa.
  • Poskok 7 – pisanje naredbe FOR za ponavljanje dijela programa
  • Poskok 8 – pisanje naredbe WHILE za ponavljanje dijela programa.

U početnim aplikacijama ne zahtijeva se poznavanje Pythonove sintakse. Sučelje je tako koncipiramo da od korisnika traži samo imenovanje varijabli i upis njihovih vrijednosti, a aplikacija sama generira programski kôd.

 

Kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje koncepta varijable i pridruživanje vrijednosti istoj, u okviru Varijable prikazuju se trenutačne vrijednosti varijabli te njihova vrsta (string ili broj).

Metodički postupno uvodi se pisanje/uređivanje  programskog koda u editoru naredbi. Posebno razvijen sustav pomoći na hrvatskom jeziku olakšava razumijevanje učinjenih pogrešaka i upućuje na njihov uzrok. Primjerice, za pogrešno napisan kôd:
     a = int(input(‘zbroj = ‘)
  generira poruku o pogrešci:
     Nedostaje zatvorena zagrada funkcije int

Zadane naredbe moguće je izvršiti odjednom ili postupno, korak po korak. Potonji način omogućava bolji uvid u tijek izvođenja programa i razumijevanje njegova rada.
 
  Automatsko iscrtavanje dijagrama toka i isticanje trenutačnog naredbenog bloka olakšava praćenje slijeda izvođenja programa, što je posebice korisno kod složenih naredbi odlučivanja i programskih petlji.

Zadaci za vježbu – preuzmi (PDF  ili  Word)

DODATAK:

Python 2 vs. Python 3 – osnovne razlike

Naredba za ispis:
Python 2: print ‘Ovo je neki tekst’
Python 3: print (‘Ovo je neki tekst’)

Cjelobrojno dijeljenje i ostatak:
Python 2: print 3/2 ———–> 1
Python 2: print 3//2 ———-> 1
Python 2: print 3/2.0 ———> 1.5
Python 2: print 3//2.0 ——–> 1.0

Python 3: print (3/2) ———> 1.5
Python 3: print (3//2) ——–> 1
Python 3: print (3/2.0) ——-> 1.5
Python 3: print (3//2.0) ——> 1.0

Unos podataka:
Python 2:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
int‘>

>>> my_input = raw_input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
type(my_input)
str‘>

Python 3:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
str‘>

Tko je brži?

def test_while():
i = 0
while i < 20000:
i += 1
return

print(‘Python’, python_version())
%timeit test_while()

Python 3.4.1
100 loops, best of 3: 2.68 ms per loop

print ‘Python’, python_version()
%timeit test_while()

https://pyskola.wordpress.com/radovi-ucenika/​ (Osnovna škola August Šenoa, Osijek, svakako može pomoći)

Upoznajmo naredbe/blokove  – Microbit  

Priloženi dokumenti:
 RADNI LISTIC-BAJT-iopp.docx
 Kriteriji-vrednovanja-5.razred-Informatika.doc
 informatika-kriteriji-AKTIVNOST-5.-8.r.pdf
 Rad u paru.doc
 PROGRAMIRANJE U LOGU.docx

 

VJEŽBE I ZADATCI ZA SAMOSTALAN RAD

LOGO

Niz kvadrata (rješenje)

Kvadrat s dvije boje (rješenje)

Radni listić

Listić za vježbu

Savjet: Kad program napišete možete mijenjati veličinu, debljinu i boju kvadrata, možete ga rotirati u cvijet, naredbe nove ubaciti. Budite kreativni, zabavite se!

MAPE I DATOTEKE

  • VJEŽBA: stvaranje mape i nekoliko podmapa prema prijedlogu (nastalu datoteku možeš pisati i u wordu), odgovori na pitanja ispod slike

WORD:

VJEŽBE – WORD (preuzmi dokument na svoje računalo i oblikuj tekst)

BOJANJE:

INFORMATIČKE IGRE

 

MINECTAFT – EDUCATION!!!!!!

Dragi učenici,

Drago mi je da Vas mogu obavijestiti da je, temeljem Ugovora Ministarstva znanosti i obrazovanja i tvrtke Microsoft o licenciranju Microsoft  proizvoda za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj, od danas kao dodatna pogodnost, svim korisnicima (i nastavnicima i učenicima) spomenutog ugovora dostupna instalacija i korištenje Minecraft Education Edition aplikacije.

Minecraft Education Edition je obrazovna verzija popularne računalne igre Minecraft, koja se može koristiti individualno, tj. samostalno na računalima u školama ili kod kuće, a dodatno je i posebno prilagođena korištenju u učionicama.

Aplikacija se može preuzeti sa sljedeće poveznice:  https://education.minecraft.net/get-started/download/, a nakon instalacije, za prijavu je potrebno upisati podatke (adresu elektroničke pošte i zaporku) iz AAI@EduHr sustava.

Želimo Vam puno zabave i učenja sa Minecraftom!

Vaša učiteljica informatike

Priloženi dokumenti:

Zadaci BlokPy.docx
 01 – Pisanje i brisanje teksta.doc
 02 – Ispravljanje teksta.doc
 03 – Razmaknica i Enter.doc
 04 – Upotreba tabulatora.doc
 05 – Selekcija teksta.doc
 06 – Osnove formatiranja teksta.doc
 08 – Ubacivanje simbola.doc
 09 – Pisanje indeksa i eksponenata.doc
 10 – Uvlacenje teksta.doc
 11 – Razine teksta.doc
 12 – Numeriranje teksta.doc

53cut-copy.exe
 53kviz2.zip
 52Kodiraj.exe

Priloženi dokumenti:
 Peti razred – pocetak.pdf

 

LOGO-PROGRAMSKI JEZIK

Preuzmite i instalirajte besplatno jednostavni programski jezik –FMSLogo-na svoje računalo i naučite programirati.

ili http://fmslogo.sourceforge.net/.

U priloženim dokumentima možete preuzeti programsku datoteku pomoću koje možete instalirati FMS Logo na svoje računalo kako bi se mogli kvalitetno pripremiti za nastavu Informatike.

Priloženi dokumenti:
 fmslogo-6.33.0.exe

 

BOJANJE-PAINT

Radovi prema naputcima iz radne bilježnice – s osnovnim alatom programa za crtanje (Paint) i prema slobodnom izboru.

Priloženi dokumenti:

Pravokutna projekcija valjka.bmp

Vjezba 3.1.2.-ribice.bmp
Vjezba 3.1.4-jabuka.bmp
Vjezba 3.2.1-kompjuter.bmp
Vjezba 3.2.5-jagode.bmp
Vjezba 3.5.1.-maketa aviona.bmp
Vjezba 3.5.3.-salica.bmp

Vjezba 3.5.3-salica-u boji.bmp

cestitka.bmp

5. RAZRED

Dragi petaši,

 

Od danas ste ušli i u svijet Informatike. 

Informatika je predmet vrlo zanimljiv, a programiranje zabavno. Upoznat ćemo se i družiti s pYTHONOM jednostavnim programskim jezikom LOGO . Kroz nove programske sadržaje te mnoštvo zadataka puno ćemo naučiti.

Što ćemo raditi ove školske godine?

0. Upoznajmo radno okruženje

1. Jezik računala

2. Strojna i programska oprema (Spremnici i datoteke)

3. Osnove crtanja (Paint – Bojanje)

4. Programiranje – Logo (A)

5. Obrada teksta – MS Word

6. Internet i elektronička pošta

 

CILJEVI

Informatika kao nastavni predmet podučava učenike:

  •  rješavanju problema
  •  komuniciranju posredstvom različitih medija
  •  prikupljanju, organiziranju i analizi podataka te njihovoj sintezi u informacije
  •  razumijevanju i kritičkoj ocjeni prikupljenih informacija
  •  donošenju zaključaka na temelju prikupljenih informacija
  •  timskom radu pri rješavanju problema.
ZADAĆE
  •   Upoznati i naučiti upotrebljivati računalo korištenjem ulazno-izlaznih naprava.
  •   Upotrebljivati računalo kao pomagalo pri učenju.
  •  Raspravljati o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji uporabom ispravne terminologije.
  •  Upotrebljivati uzrastu primjerene multimedijske izvore za učenje (interaktivne udžbenike, obrazovne programe,    multimedijske enciklopedije i sl.).
  •  Surađivati s drugim učenicima, učiteljima, roditeljima i ostalima pri uporabi tehnologije.
  •  Pokazivati pozitivno društveno i etičko ponašanje te odgovornost pri uporabi tehnologije.
  •  Kreirati uzrastu primjerene multimedijske artefakte uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
  •  Upotrebljvati prikladne programe za rješavanje problema primjerene uzrastu.
  •  Sakupljati informacije i komunicirati s drugima uporabom tehnologije uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
  •  Razumjeti kako na koristan način organizirati informacije.

Priloženi dokumenti:

Koordinatna grafika final.ppt
DOMACI ZADATAK 8 RAZRED.doc
Terrapin Logo.zip
HOMEWORK.doc
Uvod u HTML.doc
LOGO ZADACI 5.-8.RAZRED.doc
BIT.doc
Domaci uradak 6. razred.doc
GameMaker-Installer-8.1.exe
EXCEL vjezba.xls
vjezba za test.xlsx
BOZICNA KRIZALJKA.xlsx
HTML TABLICE.docx
Prezentacija CUC 2014 KA1 KA2.pptx
RADNI PLAN.docx
IMENIK.xls
NAREDBE HTML.docx
Python.zip (instalacija)
0 ispis podataka python.docx
1 osnovne uvodne vjezbe-ispis jednostavne racunalne operacije.docx
2 operacije-brojevi python.docx
2 1 racunalne operacije napredni python.docx
instalacija pythona.docx
MovieMaker.zip
Word-vjezba.docx

Priloženi dokumenti:
pisana provjera-osnove informatike, word.doc
izrada pisane provjere znanja-word 5.razred.doc
word pitanja za 5.razred.doc
Paint Pitanja i odgovori 01801-64.doc
Izrada pisane provjere znanja.doc
izrada pisane provjere znanja -PONAVLJANJE.doc
Zadaci za ucenike 5. razred-MS Word.doc
Pitanja za ponavljanje petasi 1kr.pdf

Skip to content