INFORMATIKA 5
EDUTORIJ /E-SKOLE
MEĐUPREDMETNA TEMA
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
Sve na jednom mjestu INFORMATIKA 5
Python – program – download: https://www.python.org/downloads/
CRTANJE U PYTHONU – ARHIVA LOOMEN
Tkinter grafičko sučelje upoznavanje
Priloženi dokumenti:
programiranje-u-PYTHONU.pdf
ODLUKE U PYTHONU.pptx
Kornjacina-grafika.pdf
Programski jezik Python-PRIMJERI, POJMOVI.pdf
Python – 5.razred.pptx
Python – opcenito.pptx
Zbirka-rijesenih-zadataka-UNOS I ISPIS PODATAKA.pdf
Informatika, 5. razred osnovne škole |
|||
Rb. radnog tjedna |
Naziv teme/videolekcije |
Poveznica na videolekciju |
|
1. |
Ponavljanje |
|
|
2. |
Ponavljanje |
|
|
3. |
Ponavljanje |
|
|
4. |
Uvod u Office 365 |
||
5. |
Office365 alati |
||
6. |
Elektronička pošta |
||
7. |
Sigurnost i privatnost na Internetu |
||
8. |
Pretraživanje interneta – u potrazi za informacijama |
||
9. |
MS Word – upoznavanje s programom |
||
10. |
Uređivanje odlomka i rad sa slikama |
||
11. |
Izrada i oblikovanje vlastitog digitalnog teksta (provjera znanja) |
||
12. |
Upoznavanje alata za izradu prezentacije i osnovno oblikovanje prezentacije (PowerPoint) |
||
13. |
Grafički elementi u prezentaciji |
||
14. |
Uređivanje prezentacije i animacijski učinci |
||
15. |
Predstavi se i prezentiraj |
||
16. |
Učim jezik računala |
||
17. |
Igre jezikom računala |
||
18. |
Znam kodirati |
||
19. |
Spremnici računala |
||
20. |
Operativni sustav |
||
21. |
Mape i datoteke |
||
22. |
Znam li što je elektronički i električni otpad Što kad uređaj postane otpad |
||
23. |
Obojimo svijet (Bojanje 3D) |
||
24. |
Izrada digitalne čestitke |
||
25. |
Računalno razmišljanje putem algoritma (primjeri iz svakodnevnog života) |
||
26. |
Omotnice – varijable |
||
27. |
Python mi priča – moj prvi program |
||
28. |
Svaki program mogu pojednostavniti |
||
29. |
Korištenje petlji u Pythonu |
||
30. |
Kornjačina grafika u Pythonu ½ |
||
31. |
Kornjačina grafika u Pythonu 2/2 |
||
32. |
Rješavanje problema u Pythonu |
||
33. |
Crtežom do rješenja |
||
34. |
Potraga za informacijama |
||
35. |
Google Doodle |
||
36. |
Izrada digitalnog postera – Što smo sve naučili kroz ovu školsku godinu? |
PROGRAMIRANJE, VJEŽBE, IGRE, KVIZOVI
VJEŽBA : Otkrij što datoteka krije u sebi? Preuzmi listić!
Kahoot! KVIZ – https://play.kahoot.it/#/k/b30ac390-12d7-4fc0-a01a-d8202b47baa4
OSNOVE RAČUNALA – online kviz za vježbanje.
DIJELOVI RAČUNALA – kviz
Kviz iz unutarnjeg sklopovlja računala i računalnih memorija
BROJEVNI SUSTAVI, MJERNE JEDINICE NA: https://learningapps.org/watch?v=p36w2j68k18
JEZIK RAČUNALA, KODIRANJE ZNAKOVA (vježbe sysprint.hr)
BINARNI BROJEVI (TEME na engleskom jeziku)
ELEKTRONIČKA POŠTA (prezentacija)
https://www.tes.com/lessons (kviz na računalu)
PONAVLJANJE, VJEŽBE
IZLAZNA KARTICA (vrednovanje kao učenje)
LJESTVICA PROCJENE (vrednovanje za učenje)
POSKOK (Metodička prilagodba Pythona, SysPrint)
UNUTRAŠNJOST RAČUNALA (LearningApps.org)
OPERACIJSKI SUSTAV (DOS EDUTORIJ)
PYTHON
![Izrezak](https://os-jakovlje.skole.hr/wp-content/uploads/sites/452/2024/10/Izrezak-2.png)
![1](https://os-jakovlje.skole.hr/wp-content/uploads/sites/452/2024/10/1-1.png)
Programski paket Poskok sastoji se od 8 metodički prilagođenih online aplikacija koje olakšavaju poučavanje i učenje osnova programskog jezika Python:
- Poskok 1 – zadavanje kornjačinih naredbi bez pisanja. Slično kao Korni, samo za Python.
- Poskok 2 – pojedinačno izvođenje naredbi, kao u Python IDLE sučelju.
- Poskok 3 – zadavanje naredbi pomoću izbornika naredbi.
- Poskok 4 – pisanje osnovnih naredbi u naredbenom retku.
- Poskok 5 – zadavanje naredbe IF pomoću izbornika naredbi.
- Poskok 6 – pisanje naredbe IF za grananje dijela programa.
- Poskok 7 – pisanje naredbe FOR za ponavljanje dijela programa
- Poskok 8 – pisanje naredbe WHILE za ponavljanje dijela programa.
U početnim aplikacijama ne zahtijeva se poznavanje Pythonove sintakse. Sučelje je tako koncipiramo da od korisnika traži samo imenovanje varijabli i upis njihovih vrijednosti, a aplikacija sama generira programski kôd.
Kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje koncepta varijable i pridruživanje vrijednosti istoj, u okviru Varijable prikazuju se trenutačne vrijednosti varijabli te njihova vrsta (string ili broj).
Metodički postupno uvodi se pisanje/uređivanje programskog koda u editoru naredbi. Posebno razvijen sustav pomoći na hrvatskom jeziku olakšava razumijevanje učinjenih pogrešaka i upućuje na njihov uzrok. Primjerice, za pogrešno napisan kôd:
a = int(input(‘zbroj = ‘)
generira poruku o pogrešci:
Nedostaje zatvorena zagrada funkcije int
![2](https://os-jakovlje.skole.hr/wp-content/uploads/sites/452/2024/10/2-1.png)
Zadane naredbe moguće je izvršiti odjednom ili postupno, korak po korak. Potonji način omogućava bolji uvid u tijek izvođenja programa i razumijevanje njegova rada.
Automatsko iscrtavanje dijagrama toka i isticanje trenutačnog naredbenog bloka olakšava praćenje slijeda izvođenja programa, što je posebice korisno kod složenih naredbi odlučivanja i programskih petlji.
Zadaci za vježbu – preuzmi (PDF ili Word)
DODATAK:
Python 2 vs. Python 3 – osnovne razlike
Naredba za ispis:
Python 2: print ‘Ovo je neki tekst’
Python 3: print (‘Ovo je neki tekst’)
Cjelobrojno dijeljenje i ostatak:
Python 2: print 3/2 ———–> 1
Python 2: print 3//2 ———-> 1
Python 2: print 3/2.0 ———> 1.5
Python 2: print 3//2.0 ——–> 1.0
Python 3: print (3/2) ———> 1.5
Python 3: print (3//2) ——–> 1
Python 3: print (3/2.0) ——-> 1.5
Python 3: print (3//2.0) ——> 1.0
Unos podataka:
Python 2:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
int‘>
>>> my_input = raw_input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
type(my_input)
str‘>
Python 3:
>>> my_input = input(‘upisi broj: ‘)
upisi broj: 123
>>> type(my_input)
str‘>
Tko je brži?
def test_while():
i = 0
while i < 20000:
i += 1
return
print(‘Python’, python_version())
%timeit test_while()
Python 3.4.1
100 loops, best of 3: 2.68 ms per loop
print ‘Python’, python_version()
%timeit test_while()
Upoznajmo naredbe/blokove – Microbit
Priloženi dokumenti:
RADNI LISTIC-BAJT-iopp.docx
Kriteriji-vrednovanja-5.razred-Informatika.doc
informatika-kriteriji-AKTIVNOST-5.-8.r.pdf
Rad u paru.doc
PROGRAMIRANJE U LOGU.docx
VJEŽBE I ZADATCI ZA SAMOSTALAN RAD
LOGO
Niz kvadrata (rješenje)
Kvadrat s dvije boje (rješenje)
Savjet: Kad program napišete možete mijenjati veličinu, debljinu i boju kvadrata, možete ga rotirati u cvijet, naredbe nove ubaciti. Budite kreativni, zabavite se!
MAPE I DATOTEKE
- VJEŽBA: stvaranje mape i nekoliko podmapa prema prijedlogu (nastalu datoteku možeš pisati i u wordu), odgovori na pitanja ispod slike
WORD:
VJEŽBE – WORD (preuzmi dokument na svoje računalo i oblikuj tekst)
- vježba “Moj hobi”
- napravi odlomak
- Vjezba_1_-_osnovno_oblikovanje_teksta.pdf
- Vjezba_2_-_odlomak_2.pdf
- Vjezba_3_-_umetanje_i_oblikovanje_slike_.pdf
- Vjezba_6_-_ponavljanje_gradiva-WORD.pdf
- VJEŽBE IZ WORDA.doc
- Vjezba_5_-_priprema_za_ispis_.pdf
- pitanja za ponavljanje
- vježbe za rad na računalu
- ZADATCI-WORD.PDF
- zadatci za rad na računalu – preuzmi dokument na računalo i riješi zadatke
- test-preuzmi i riješi
- vježba
- MS WORD – pitanja
- zadatci za vježbanje
- završno ponavljanje
BOJANJE:
- ponavljanje
- pitanja i odgovori
- predlošci za rad na računalu
- Učenici osmišljavaju i izrađuju rebuse. Svoje rebuse predstavljaju kako bi ih ostali učenici odgonetnuli.)
MINECTAFT – EDUCATION!!!!!!
Dragi učenici,
Drago mi je da Vas mogu obavijestiti da je, temeljem Ugovora Ministarstva znanosti i obrazovanja i tvrtke Microsoft o licenciranju Microsoft proizvoda za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj, od danas kao dodatna pogodnost, svim korisnicima (i nastavnicima i učenicima) spomenutog ugovora dostupna instalacija i korištenje Minecraft Education Edition aplikacije.
Minecraft Education Edition je obrazovna verzija popularne računalne igre Minecraft, koja se može koristiti individualno, tj. samostalno na računalima u školama ili kod kuće, a dodatno je i posebno prilagođena korištenju u učionicama.
Aplikacija se može preuzeti sa sljedeće poveznice: https://education.minecraft.net/get-started/download/, a nakon instalacije, za prijavu je potrebno upisati podatke (adresu elektroničke pošte i zaporku) iz AAI@EduHr sustava.
Želimo Vam puno zabave i učenja sa Minecraftom!
Vaša učiteljica informatike
Priloženi dokumenti:
Zadaci BlokPy.docx
01 – Pisanje i brisanje teksta.doc
02 – Ispravljanje teksta.doc
03 – Razmaknica i Enter.doc
04 – Upotreba tabulatora.doc
05 – Selekcija teksta.doc
06 – Osnove formatiranja teksta.doc
08 – Ubacivanje simbola.doc
09 – Pisanje indeksa i eksponenata.doc
10 – Uvlacenje teksta.doc
11 – Razine teksta.doc
12 – Numeriranje teksta.doc
53cut-copy.exe
53kviz2.zip
52Kodiraj.exe
Priloženi dokumenti:
Peti razred – pocetak.pdf
LOGO-PROGRAMSKI JEZIK
Preuzmite i instalirajte besplatno jednostavni programski jezik –FMSLogo-na svoje računalo i naučite programirati.
ili http://fmslogo.sourceforge.net/.
U priloženim dokumentima možete preuzeti programsku datoteku pomoću koje možete instalirati FMS Logo na svoje računalo kako bi se mogli kvalitetno pripremiti za nastavu Informatike.
Priloženi dokumenti:
fmslogo-6.33.0.exe
BOJANJE-PAINT
Radovi prema naputcima iz radne bilježnice – s osnovnim alatom programa za crtanje (Paint) i prema slobodnom izboru.
Priloženi dokumenti:
Pravokutna projekcija valjka.bmp
Vjezba 3.1.2.-ribice.bmp
Vjezba 3.1.4-jabuka.bmp
Vjezba 3.2.1-kompjuter.bmp
Vjezba 3.2.5-jagode.bmp
Vjezba 3.5.1.-maketa aviona.bmp
Vjezba 3.5.3.-salica.bmp
5. RAZRED
Dragi petaši,
Od danas ste ušli i u svijet Informatike. Informatika je predmet vrlo zanimljiv, a programiranje zabavno. Upoznat ćemo se i družiti s pYTHONOM jednostavnim programskim jezikom LOGO . Kroz nove programske sadržaje te mnoštvo zadataka puno ćemo naučiti. Što ćemo raditi ove školske godine? 0. Upoznajmo radno okruženje 1. Jezik računala 2. Strojna i programska oprema (Spremnici i datoteke) 3. Osnove crtanja (Paint – Bojanje) 4. Programiranje – Logo (A) 5. Obrada teksta – MS Word 6. Internet i elektronička pošta
|
CILJEVI
Informatika kao nastavni predmet podučava učenike:
- rješavanju problema
- komuniciranju posredstvom različitih medija
- prikupljanju, organiziranju i analizi podataka te njihovoj sintezi u informacije
- razumijevanju i kritičkoj ocjeni prikupljenih informacija
- donošenju zaključaka na temelju prikupljenih informacija
- timskom radu pri rješavanju problema.
ZADAĆE
- Upoznati i naučiti upotrebljivati računalo korištenjem ulazno-izlaznih naprava.
- Upotrebljivati računalo kao pomagalo pri učenju.
- Raspravljati o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji uporabom ispravne terminologije.
- Upotrebljivati uzrastu primjerene multimedijske izvore za učenje (interaktivne udžbenike, obrazovne programe, multimedijske enciklopedije i sl.).
- Surađivati s drugim učenicima, učiteljima, roditeljima i ostalima pri uporabi tehnologije.
- Pokazivati pozitivno društveno i etičko ponašanje te odgovornost pri uporabi tehnologije.
- Kreirati uzrastu primjerene multimedijske artefakte uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
- Upotrebljvati prikladne programe za rješavanje problema primjerene uzrastu.
- Sakupljati informacije i komunicirati s drugima uporabom tehnologije uz pomoć učitelja, članova obitelji i drugih učenika.
- Razumjeti kako na koristan način organizirati informacije.
Priloženi dokumenti:
Koordinatna grafika final.ppt
DOMACI ZADATAK 8 RAZRED.doc
Terrapin Logo.zip
HOMEWORK.doc
Uvod u HTML.doc
LOGO ZADACI 5.-8.RAZRED.doc
BIT.doc
Domaci uradak 6. razred.doc
GameMaker-Installer-8.1.exe
EXCEL vjezba.xls
vjezba za test.xlsx
BOZICNA KRIZALJKA.xlsx
HTML TABLICE.docx
Prezentacija CUC 2014 KA1 KA2.pptx
RADNI PLAN.docx
IMENIK.xls
NAREDBE HTML.docx
Python.zip (instalacija)
0 ispis podataka python.docx
1 osnovne uvodne vjezbe-ispis jednostavne racunalne operacije.docx
2 operacije-brojevi python.docx
2 1 racunalne operacije napredni python.docx
instalacija pythona.docx
MovieMaker.zip
Word-vjezba.docx
Priloženi dokumenti:
pisana provjera-osnove informatike, word.doc
izrada pisane provjere znanja-word 5.razred.doc
word pitanja za 5.razred.doc
Paint Pitanja i odgovori 01801-64.doc
Izrada pisane provjere znanja.doc
izrada pisane provjere znanja -PONAVLJANJE.doc
Zadaci za ucenike 5. razred-MS Word.doc
Pitanja za ponavljanje petasi 1kr.pdf