TEHNIČKA KULTURA 8
Tehnička kultura, 8. razred osnovne škole |
|||
Rb. radnog tjedna |
Naziv teme/videolekcije |
Poveznica na videolekciju |
|
2. |
Uvod u nastavu tehničke kulture (upoznavanje učenika s elementima vrednovanja i GIKom TK 8. r, ponavljanje usvojenosti ishoda TK 7. r ) |
|
|
4. |
Električna trošila u kućanstvu – opasnosti i održavanje |
||
6. |
Simboli i sheme u elektrotehnici |
||
8. |
Proizvodnja i prijenos električne energije od proizvođača do potrošača |
||
10. |
Izrada modela strujnog kruga |
||
12. |
Primjena električne energije u vozilima |
||
14. |
Izrada modela električne tvorevine |
||
16. |
Elektronika i elektronički elementi |
||
18. |
Elektronički elementi, 2. dio |
||
20. |
Simboli i sheme u elektronici |
||
22. |
Izrada elektroničkog sklopa |
||
24. |
Projekt o izboru i posebnostima zanimanja |
|
|
26. |
Automatizacija i automatski sustavi |
|
|
28. |
Izrada modela automatizirane tvorevine |
|
|
30. |
Primjena robota u području automatizacije |
|
|
32. |
Upravljanje i programiranje robota/automatiziranog sustava |
|
|
34. |
Prezentacija projekta o izboru i posebnostima zanimanja |
|
|
36. |
Sistematizacija gradiva i zaključivanje ocjena |
|
VJEŽBE
PREZENTACIJE:
SAVIJANJE, LIJEPLJENJE I ZAVARIVANJE PLASTIKE ( Naziv vježbe – Vješalica, RL – 2.2.2.)
IZRADBA TRANZISTORSKOG TREPTALA (upute za izradbu treptala – PAZITE – vaša tiskana pločica nije ista kao u prezentaciji: izradite svoju vježbu prema uputama na radnom listu i uz pomoć prezentacije. Sretno )
ODREĐIVANJE VRIJEDNOSTI OTPORNIKA S PRSTENIMA U BOJI
IZRADBA SPOJEVA ELEKTRIČNIH VODIČA ( vježba RL – 2.3.1.)
DIDAKTIČKO POMAGALO (Radionica s aktiva učitelja tehničke kulture))
VJEŽBA – Određivanje vrijednosti otpora otpornika
Sve što čujem zaboravim, što vidim zapamtim, a što uradim znam.
LEMLJENJE
Preporuka – Ovdje pročitajte osnove lemljenja.(pdf)
NATJECANJE MLADIH TEHNIČARA
Primjeri zadataka za natjecanje – školsko natjecanje
Primjeri zadataka za natjecanje – županijska razina 2011.; rješenje (2011.)
TEHNIČKA KULTURA 8. RAZRED
Tehnika je stvaralačka aktivnost čovjeka i ima 4 aspekta: intelektualni (ideja, zamisao), djelatni (ostvarenje ideje, praktična izrada), estetski (emotivni učinak novoizrađene tvorevine) i etički (djeluje na odnose među ljudima). Cilj učenja sadržaja tehničke kulture u osnovnoj školi jest osposobiti učenike za uspješno snalaženje u tehničkom okruženju. Bitno je kod učenika razvijati radne navike i vještine, a to je zasigurno jedna od važnih odrednica nastave tehničke kulture.
NAPOMENA: NAVEDENE NASTAVNE JEDINICE NISU PREMA NOVOM KURIKULUMU, ALI MOGU POMOĆI I PROŠIRITI ZNANJE
- IZRADA SHEME JEDNOSTAVNOG ELEKTRONIČKOG SKLOPA
- VRSTE I SVOJSTVA POLIMERNIH MATERIJALA
- SAVIJANJE, LJEPLJENJE U ZAVARIVANJE PLASTIKE
- IZRADA SPOJEVA ELEKTRIČNIH VODIČA
- PASIVNI I AKTIVNI ELEKTRONIČKI ELEMENTI
- ISPRAVLJAČ IZMJENIČNE STRUJE
- IZRADA JEDNOSTAVNOG ELEKTRONIČKOG SKLOPA
- GENERATORI IZMJENIČNE STRUJE I ELEKTROMOTORI
- ELEKTRIČNI UREĐAJI U AUTOMOBILU
- POVIJEST ROBOTIKE – DODATNA TEMA
- ZANIMANJA U POLIMERSTVU – IZBORNA TEMA
Što činiti ili ne činiti da se izbjegne opasnost od električnog udara?
- Svi kućanski aparati s metalnim kućištem moraju biti uzemljeni. Uzemljenjem se električna struja, u slučaju proboja na kučišće uređaja, odvodi u zemlju, a ne na metalno kučište uređaja s kojima je čovjek u dodiru
- Instalacijama se bave stručnjaci i popravke treba prepustiti isključivo njima
SAVJETI:
- Ne zabijajte čavao u zid. Lošim odabirom mjesta u zidu možete probiti vodič.
- Ne ispitujte ima li električne struje u utičnicama, ostavite to starijima koji se znaju zaštititi od udara električne struje.
- Ne zamjenjujte pregorelu žaljuru u svjetiljci ako svjetiljku prethodno niste prekidačem isključili iz strujnog kruga.
- Ne pokušavajte popraviti svoje računalo ili glazbenu liniju otvarajući ih dok su uključeni u gradsku mrežu.
- Ne uključujte male kućanske aparate, posebno sušilo za kosu, stojeći u vlažnoj prostoriji i bosi na vlažnom podu.
- Ako ste u kadi punoj vode, ne sušite kosu sušilom za kosu!
- U blizini kade ne ostavljajte električne uređaje!
- Svaki dodir s neizoliranom žicom koja je pod naponom, može biti koban.
- Napon od 50 V i električna struja od 50 mA predstavljaju opasnost po život
- Ako su ruke ili mjesto dodira vlažne opasan može biti i manji napon (zbog manjeg otpora)
- Opasno je kretati se u blizini dalekovoda ili igrati se oko željezničkih električnih vodova