TEHNIČKA KULTURA  8

Tehnička kultura, 8. razred osnovne škole

Rb. radnog tjedna

Naziv teme/videolekcije

Poveznica na videolekciju

2.

Uvod u nastavu tehničke kulture (upoznavanje učenika s elementima vrednovanja i GIKom TK 8. r, ponavljanje usvojenosti ishoda TK 7. r )

 

4.

Električna trošila u kućanstvu – opasnosti i održavanje

https://youtu.be/hdVyXh6kuag

6.

Simboli i sheme u elektrotehnici

https://youtu.be/00ecyNWhhRw

8.

Proizvodnja i prijenos električne energije od proizvođača do potrošača

https://youtu.be/IkKkRkdLvfU

10.

Izrada modela strujnog kruga

https://youtu.be/GzduEVCTYiA

12.

Primjena električne energije u vozilima

https://youtu.be/BkTorU_ofgE

14.

Izrada modela električne tvorevine

https://youtu.be/NW3pVOYC17s

16.

Elektronika i elektronički elementi 

https://youtu.be/AjguBVhADF8

18.

Elektronički elementi, 2. dio

https://youtu.be/4tXkL3HuHEY

20.

Simboli i sheme u elektronici

https://youtu.be/LTUxYEUOpr4

22.

Izrada elektroničkog sklopa

https://youtu.be/3qznQbQp8VE

24.

Projekt o izboru i posebnostima zanimanja

 

26.

Automatizacija i automatski sustavi

 

28.

Izrada modela automatizirane tvorevine

 

30.

Primjena robota u području automatizacije

 

32.

Upravljanje i programiranje robota/automatiziranog sustava

 

34.

Prezentacija projekta o izboru i posebnostima zanimanja

 

36.

Sistematizacija gradiva i zaključivanje ocjena

 

 

VJEŽBE

PREZENTACIJE:

SAVIJANJE, LIJEPLJENJE I ZAVARIVANJE PLASTIKE ( Naziv vježbe – Vješalica, RL – 2.2.2.)

IZRADBA TRANZISTORSKOG TREPTALA  (upute za izradbu treptala – PAZITEvaša tiskana pločica  nije ista kao u prezentaciji: izradite svoju vježbu prema uputama na radnom listu i uz pomoć prezentacije. Sretno )

ODREĐIVANJE VRIJEDNOSTI OTPORNIKA S PRSTENIMA U BOJI

IZRADBA SPOJEVA ELEKTRIČNIH VODIČA ( vježba RL – 2.3.1.)

DIDAKTIČKO POMAGALO (Radionica s aktiva učitelja tehničke kulture))

VJEŽBA – Određivanje vrijednosti otpora otpornika

Sve što čujem zaboravim, što vidim zapamtim, a što uradim znam.

 

LEMLJENJE

Preporuka – Ovdje pročitajte osnove lemljenja.(pdf)

NATJECANJE MLADIH TEHNIČARA

Primjeri zadataka za natjecanje – školsko natjecanje

Primjeri zadataka za natjecanje – županijska razina 2011.; rješenje (2011.)

 

TEHNIČKA KULTURA 8. RAZRED

 

Tehnika je stvaralačka aktivnost čovjeka i ima 4 aspekta: intelektualni (ideja, zamisao), djelatni (ostvarenje ideje, praktična izrada), estetski (emotivni učinak novoizrađene tvorevine) i etički (djeluje na odnose među ljudima). Cilj učenja sadržaja tehničke kulture u osnovnoj školi jest osposobiti učenike za uspješno snalaženje u tehničkom okruženju.  Bitno je kod učenika razvijati radne navike i vještine, a to je zasigurno jedna od važnih odrednica nastave tehničke kulture. 

NAPOMENA: NAVEDENE NASTAVNE JEDINICE NISU PREMA NOVOM KURIKULUMU, ALI MOGU POMOĆI I PROŠIRITI ZNANJE 

Što činiti ili ne činiti da se izbjegne opasnost  od električnog udara?

  • Svi kućanski aparati s metalnim kućištem moraju biti uzemljeni. Uzemljenjem se električna struja, u slučaju proboja na kučišće uređaja, odvodi u zemlju, a ne na metalno kučište uređaja s kojima je čovjek u dodiru
  • Instalacijama se bave stručnjaci i popravke treba prepustiti isključivo njima

SAVJETI:

  • Ne zabijajte čavao u zid. Lošim odabirom mjesta u zidu možete probiti vodič.
  • Ne ispitujte ima li električne struje u utičnicama, ostavite to starijima koji se znaju zaštititi od udara električne struje.
  • Ne zamjenjujte pregorelu žaljuru u svjetiljci ako svjetiljku prethodno niste prekidačem isključili iz strujnog kruga.
  • Ne pokušavajte popraviti svoje računalo ili glazbenu liniju otvarajući ih dok su uključeni u gradsku mrežu.
  • Ne uključujte male kućanske aparate, posebno sušilo za kosu, stojeći u vlažnoj prostoriji i bosi na vlažnom podu.
  • Ako ste u kadi punoj vode, ne sušite kosu sušilom za kosu!
  • U blizini kade ne ostavljajte električne uređaje!
  • Svaki dodir s neizoliranom žicom koja je pod naponom, može biti koban.
  • Napon od 50 V i električna struja od 50 mA predstavljaju opasnost po život
  • Ako su ruke ili mjesto dodira vlažne opasan može biti i manji napon (zbog manjeg otpora)
  • Opasno je kretati se u blizini dalekovoda ili igrati se oko željezničkih električnih vodova

 

Skip to content