PODRUČJE RADA OD 5. DO 8. RAZREDA

Područje rada: 5. – 8. razred

Već od 4. razreda školska knjižnica uvodi učenike u svijet informacija poučavajući ih samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja. U procesu poučavanja važno je razvijati sposobnosti procjene vrijednosti kvalitete svake informacije. U središtu pozornosti su, dakle, informacija i njeno vrjednovanje u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje.

5. RAZRED

  1. Tema : Časopisi – izvori novih informacija

Ključni pojmovi : znanost, struka, sažetak

Obrazovna postignuća: uočiti područja ljudskoga znanja; prepoznati i imenovati znanosti, zapaziti njihovo grananje; čitati tekst iz časopisa s razumijevanjem i znati ga prepričati

  1. Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice

Ključni pojmovi: signatura, autorski i naslovni katalog

Obrazovna postignuća: učenik zna pronaćiknjigu na polici uz pomoć signature; zna objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga; za svoj upit zna se obratiti i gradskoj/narodnoj knjižnici

 

5. razred(izabrati 9 djela, obavezna prva tri)

    1. Ivan Kušan: KOKO U PARIZU (9) ili UZBUNA NA ZELENOM VRHU (19) ili KOKO I DUHOVI (14) ili ZAGONETNI DJEČAK (8) ili LAŽEŠ, MELITA (1) ili DOMAĆA ZADAĆA (10)
    2. F.Molnar: JUNACI PAVLOVE ULICE (14)
    3. ŠALJIVE NARODNE PRIPOVIJETKE (18)
    4. M.Matošec: STRAH U ULICI LIPA (15) ili TIKI TRAŽI NEZNANCA (6) ili POSADA OKLOPNOG VLAKA (0) ili SUVIŠAN U SVEMIRU (0)
    5. G.Vitez: PJESME (22)
    6. Sempe/Goscinny: NIKICA PONOVO JAŠE (1)
    7. Miro Gavran: SRETNI DANI  (3) ili KAKO JE TATA OSVOJIO MAMU (2) ili ZALJUBLJEN DO UŠIJU (17) ili SVAŠTA U MOJOJ GLAVI (1)
    8. Z.Krilić: ZABRANJENA VRATA (6) ili POČETAK PLOVIDBE (5) ili ČUDNOVATA ISTINA (6) ili VELIKI ZAVODNIK (0) ili ŠALJIVE PRIČE I PRIČE BEZ ŠALE (0)
    9. Sanja Pilić:  MRVICE IZ DNEVNOG BORAVKA (5)
    10. P.Pavličić: TROJICA U TRNJU (13) ili ZELENI TIGAR (6) ili PETLJA (0)
    11. Michael Coleman: ZOV LABIRINTA (0) ili MREŽA JE BAČENA (0) ili BIJEG S MREŽE (0)
    12. Tihomir Horvat: TAJNA GORNJEGA GRADA (0) ili FRKA U ŠČITARJEVU (0) ili MUKI (0)
    13. M. Twain: DOŽIVLJAJI HUCKLEBERRYJA FINNA (19

    ili PUSTOLOVINE TOMA SAWYERA (9)

    1. J.Verne: 20 000 MILJA POD MOREM (2) ili PUT U SREDIŠTE ZEMLJE (0) ili PUT OKO SVIJETA ZA 80 DANA (1)
    2. Maja Brajko-Livaković: FINKA FI (0)
    3. T.Bilopavlović: PAUNAŠ (20)

    !17. A.S.Puškin: BAJKA O RIBARU I RIBICI (10)

    1. BASNE (izbor) (4)
    2. Branka Primorac: LJUBAVNI SLUČAJ MAČKA JOJE (0)
    3. Roald Dahl: CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE (3)
    4. Michael Ende: JIM GUMB I STROJOVOĐA LUCAS (0)
    5. Ivan Cankar: ISTINA I LJUBAV (12)
    6. Henry Winterfeld: TIMPETILL (GRAD BEZ RODITELJA) (5)
    7. H.Hitrec: MATKO NA ŠTAKAMA (0)
    8. Anto Gardaš: MIRON U ŠKRIPCU (0) ili FILIP, DJEČAK BEZ IMENA (0)
    9. S.Lagerlöf: LEGENDE O KRISTU (10)

    6. RAZRED

    1. Tema: Samostalno pronalaženje informacija

    Ključni pojmovi: uvod uUDK , popularno-znanstvena i stručna literatura

    Obrazovna postignuća: razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela i prema njoj znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici; služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave

    1. Tema: Predmetnica – put do informacije

    Ključni pojmovi: katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici

    Obrazovna postignuća:samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća

     

    VI.razred (izabrati 9 djela, obavezna prva tri)

    1. Ivana Brlić – Mažuranić : PRIČE IZ DAVNINE (osim Šume Striborove i Regoča koji su u 4. razredu) (27)

    !2. S.Tomaš: MOJ TATA SPAVA S ANĐELIMA (Mali ratni dnevnik) (6)

    1. A.Šenoa: POVJESTICE (izbor) (15)
    2. B.Dovjak – Matković: ZAGREBAČKA PRIČA (11)
    3. M.Twain: KRALJEVIĆ I PROSJAK (5)
    4. H.Sienkiewicz:  KROZ PUSTINJU I PRAŠUMU (16)
    5. Ivona Šajatović: TAJNA OGRLICE SA SEDAM RUBINA (0)
    6. Snježana Grković-Janović: VELEBITSKE VILIN STAZE (0)
    7. Josip Cvenić: ČVRSTO DRŽI JOY-STICK (0)
    8. Jadranko Bitenc: TWIST NA BAZENU (9)
    1. Šime Storić: POLJUBIT ĆU JE USKORO, MOŽDA (0)
    2. Christine Nöstlinger: KONRAD, DJEČAK IZ LIMENKE (0) ili OLFI MEĐU ŽENAMA (0)
    3. Vlatko Šarić: ROGAN (0) ili MIŠKO (0)

    !14. V.Nazor: VELI JOŽE (18)

    1. M.Majer: DOLAZAK HRVATA (25)
    2. Melita Rundek: PSIMA ULAZ ZABRANJEN (0)
    3. D.Horvatić: JUNAČINA MIJAT TOMIĆ (4)
    4. J.Swift: GULLIVEROVA PUTOVANJA (14)
    5. A.Daudet: PISMA IZ MOG MLINA (9)
    6. Joža Horvat: WAITAPU (15) ili OPERACIJA STONOGA (0)
    7. Frances Hodgson Burnett: MALI LORD (0)
    8. P.Kanižaj: TRIČAVE PJESME (14)
    9. D.Dragojević: BAJKA O VRATIMA (2)
    10. Želimir Hercigonja: TAJNI LEKSIKON (0)
    11. C. S. Lewis: KRONIKE IZ NARNIJE (izbor) (0)
    12. O.Wilde: SRETNI KRALJEVIĆ (20)
    13. Nikola Pulić: MAKSIMIRCI (0)

    7. RAZRED

    1. Tema : Časopisi na različitim medijima

    Ključni pojmovi : tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat

    Obrazovna postignuća: izabratii uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija; znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga; usvojiti citiranje literature pri izradi referata ili zadaća istraživačkog tipa; razumjeti važnost i svrhu pravilnog citiranja literature u tijeku pisanja samostalnog rada; usvojiti pojam autorstva (poštivati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija)

    1. Tema: On-line katalozi

    Ključni pojmovi: e-katalog ili on-line katalog

    Obrazovna postignuća: pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga; znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status; samostalno uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica; pretraživati pomoću UDK oznake i pomoću predmetnice; prepoznati školsku knjižnicu kao dio globalne informacijske mreže te vrijednost kvalitetne informacije u svakodnevnom životu

     

    VII.razred (izabrati 9 djela, obavezna prva tri)

    1. B.Prosenjak: DIVLJI KONJ (19)
    2. H.Hitrec: SMOGOVCI (10)
    3. V.Nazor: PRIPOVIJETKE (10)
    4. D.Cesarić: PJESME (9)
    5. D.Miloš: BIJELI KLAUN (10)
    6. Zoran Pongrašić: GUMI-GUMI (0)
    7. Branka Primorac: MATURALAC (15)
    8. D.Jelačić Bužimski: SPORTSKI ŽIVOT LETEĆEG MARTINA (11) ili BALKANSKA  MAFIJA (0) ili MARTIN PROTIV CIA-e I KGB-a (0)
    9. C.Dickens: OLIVER TWIST (11)
    10. I.I.Ramljak: SAN BEZ UZGLAVLJA (2) ili POVRATNIK (0)
    11. A.Šenoa: ČUVAJ SE SENJSKE RUKE (26)
    12. D.Šimunović: DUGA (30)
    13. Pero Zlatar: OTKLJUČANI GLOBUS (3)
    14. Zvonko Todorovski: PROZOR ZELENOG BLJESKA (0) ili MIRAKUL OD MORA (0)
    15. Branka Kalauz: ČUJ, PIGI, ZALJUBILA SAM SE (0)
    16. Jadranka Klepac: MIRIS KNJIGE (0)
    17. Bernard Jan: POTRAŽI ME ISPOD DUGE (0)
    18. D.Defoe:  ROBINSON CRUSOE (16)
    19. P.Pavličić: DOBRI DUH ZAGREBA (1)
    20. Vjekoslav Majer: DNEVNIK MALOG PERICE (1)
    21. Sue Townsend: TAJNI DNEVNIKA ADRIANA MOLEA (1) ili NOVI JADI ADRIANA MOLEA (0)
    22. V.Novak: IZ VELEGRADSKOG PODZEMLJA (25)
    23. Scott O’Dell: OTOK PLAVIH DUPINA (0) ili CARU CAREVO (0)
    24. G.Schwab: NAJLJEPŠE PRIČE KLASIČNE STARINE (5)
    25. Nada Iveljić: ŽELIŠ LI VIDJETI BIJELE LABUDOVE (0) ili BIJELI PATULJAK (0) ili LUTKE S DUŠOM(0)
    26. Deborah Ellis: DJEVOJČICA IZ AFGANISTANA (0)
    27. Nada Mihoković-Kumrić: LASTIN REP (0)
    28. C. S. Lewis: KRONIKE IZ NARNIJE (izbor) (0)
    29. PJESNIČKI I PROZNI TEKSTOVI O DOMOVINSKOM RATU (1)

    8. RAZRED

    1. Tema: Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica

    Ključni pojmovi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; on-line katalog i on-line informacija

    Obrazovna postignuća: razumjeti sustav i poslovanje pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradu učeničkog rada

    1. Tema: Uporaba stečenih znanja

    Ključni pojmovi: znanje, informacija, cjeloživotno učenje

    Obrazovna postignuća: usustaviti stečeno znanje u međupredmetnom povezivanju knjižnično-informacijskih znanja s drugim predmetima; čitati s razumijevanjem i prepričavati vlastitim riječima; raditi bilješke i pisati sažetak; primijeniti stečena znanja i vještine u svrhu cjeloživotnog učenja

     

    VIII.razred (izabrati 9 djela, obavezna prva tri)

    1. D.Šimunović: ALKAR (31)
    2. S.Kolar:  BREZA (22)
    3. D.Tadijanović: SREBRNE SVIRALE (2)
    4. E.Hemingway: STARAC I MORE (14)
    5. A.Šenoa:PROSJAK LUKA (18) ili BRANKA (10)
    6. DNEVNIK ANE FRANK (8)
    7. E.Kishon: KOD KUĆE JE NAJGORE (8)
    8. V.Stahuljak: DON OD TROMEĐE (7) ili ZLATNA VUGA (7)
    9. M.J.Zagorka: KĆI LOTRŠČAKA (0)
    10. S.Škrinjarić: ULICA PREDAKA (1) ili ČAROBNI PROSJAK (0)
    11. Đ.Sudeta: MOR (6)
    12. W.Shakespeare: ROMEO I JULIJA(12)
    13. P.Budak: MEĆAVA (13)
    14. Silvija Šesto: DEBELA (0) ili TKO JE UBIO PAŠTETICU (0) ili VANDA (0)
    15. Nada Mihelčić: BILJEŠKE JEDNE GIMNAZIJALKE (2)
    16. Maja Brajko Livaković: KAD POBIJEDI LJUBAV (0)
    17. Sanja Pilić: O MAMAMA SVE NAJBOLJE (0) ili SASVIM SAM POPUBERTETIO (6)
    18. V.Desnica: PRAVDA (4)
    19. Mate Balota: TIJESNA ZEMLJA (0)
    20. E.Kumičić: SIROTA (5) ili ZAČUĐENI SVATOVI (26)
    21. T.Milohanić: DEŠTINI I ZNAMENJE (0)
    22. M.Krleža: DJETINJSTVO (0)
    23. I.G.Kovačić: PRIPOVIJETKE (25)
    24. K.Bruckner: SADAKO HOĆE ŽIVJETI (33)
    25. Josip Laća: GRAND HOTEL (1)
    26. Goran Tribuson: LEGIJA STRANACA (0) ili RANI DANI (0) ili NE DAO BOG VEĆEG ZLA (0)
    27. Zlatko Krilić: KRIK (0)
    28. Milena Mandić: POKAJNIK (0)
    29. A.de Saint-Exupéry: MALI PRINC (18)
    30. R.Bach: GALEB JONATHAN LIVINGSTON (12)
    31. Nancy Farmer: KUĆA ŠKORPIONA (0)
    32. Nick Hornby: SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA (0)
    33. Michael Ende: MOMO ili BESKRAJNA PRIČA (0)

    Realizacija sadržaja programa čitalačke pismenosti i knjižnično-informacijskog područja školske knjižnice

     

    Broj i redoslijed tema ne predstavljaju broj nastavnih sati. Za neku će temu biti potrebno više sati, a više se tema može obraditi u jednom satu. Redoslijed tema ne upućuje na strogi redoslijed obrade. Uključuju se teme koje se mogu ostvariti s obzirom na sposobnosti i znanja učenika te na uvjete rada. Teme treba ostvarivati na načine koji aktivno uključuju učenike, potiču njihovu znatiželju i kreativnost. Sadržaji programa se mogu izvoditi u školskoj knjižnici, informatičkoj učionici, razredu, višenamjenskom ili nekom drugom prostoru u školi ili izvan nje.

     

    Skip to content