Je li učenje uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) izvedivo? - pitanje je koje je danas potpuno bespredmetno, a sve su snage usmjerene u razmatranje na koji se način ICT može što primjerenije uklopiti u obrazovni proces.
Bilo da je riječ o tehnologiji ili metodologiji, takvo učenje istovremeno predstavlja i izazov i priliku.
Zahvaljujući primjeni ICT-a u nastavi, danas je realizacija obrazovnih programa uz interakciju moguća i na daljinu, što među ostalim omogućava pohađanje nastave onima koji zbog prostorne udaljenosti nisu u mogućnosti pratiti predavanja. Bilo da je riječ o digitalnim nastavnim materijalima, vježbama, prezentacijama, tečajevima ili programima koji se mogu preuzeti s Interneta, ili o pravim online materijalima koji uključuju i aktivne mentore kao i drugu vrstu podrške, učenje uz pomoć suvremene tehnologije je u posljednjih desetak godina prešlo put od radikalne i neprovjerene ideje do pouzdanog alata kojim se milijuni obrazovnih profesionalaca koriste svakodnevno u svojem radu.
U takvoj situaciji izuzetno važnu ulogu imaju učitelji i nastavnici, jer upravo oni u procesu poučavanja mogu iskoristiti velik potencijal informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH u suradnji s CARNetom osnovalo je Nacionalni portal za udaljeno učenje „Nikola Tesla“. Na navedenom je Portalu postavljeno po 70 lekcija iz matematike, fizike, biologije i kemije za srednje škole, što pokriva 80% gradiva nastavnoga programa. Ovi su digitalni sadržaji metodički i tehnološki razvijeni u skladu sa specifičnostima za učenje putem računala. Učenje i poučavanje je zanimljivo i jednostavno uz audio i video prikaze, animacije, grafičke elemente, simulacije i puno praktičnih primjera i zadataka za samoprocjenu znanja, koji učenicima omogućuju praktičan rad nakon kojeg dobiju povratnu informaciju o rezultatima.